Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Hej,
Bytte för ca 3 år sedan till en ny golvvärme termostat liknande original för att slippa byta själva golv givaren. Den har funkat klockrent fram till några månader sedan. Det är av en typ T2 NRG. Verkar som om relä bara drar ibland och ibland inte oavsett vilken inställning som är. Har resetat och testat med factory reset då funkar den ett tag men sedan sköter den inte tempen. Givaren visar värme rätt värme (om man kan kalla det värme) när den väl relä drar så blir det värme men så funkar det en dag typ bara. Värmekabel brukar visa idrift men ingen värme endast när man hör relä slå till då kommet så klart värmen.
Tips uppskattas?
Bytte för ca 3 år sedan till en ny golvvärme termostat liknande original för att slippa byta själva golv givaren. Den har funkat klockrent fram till några månader sedan. Det är av en typ T2 NRG. Verkar som om relä bara drar ibland och ibland inte oavsett vilken inställning som är. Har resetat och testat med factory reset då funkar den ett tag men sedan sköter den inte tempen. Givaren visar värme rätt värme (om man kan kalla det värme) när den väl relä drar så blir det värme men så funkar det en dag typ bara. Värmekabel brukar visa idrift men ingen värme endast när man hör relä slå till då kommet så klart värmen.
Tips uppskattas?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Höll inte länge. Bara direkt efter oavsett inställning trots symbol att värme är till
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Klicka här för att svara