374 läst ·
3 svar
374 läst
3 svar
Crawford entrematic magic 1000 problem
Jag har en magic 1000 som vid öppning ibland (inte alltid) öppnar porten ett par centimeter och sedan stannar. Om man vid öppning ger porten en lätt hjäpande hand (trycker uppåt) så öppnar den utan problem och efter den manövern så går det att öppna och stänga porten utan att hjälpa till fysiskt en stund för att därefter gå tillbaka till problemet senare under dagen.
Gjort rent och smörjt ordentligt. Är det motorn som börjar ge upp eller någon programmering som jag kan testa att göra?
Gjort rent och smörjt ordentligt. Är det motorn som börjar ge upp eller någon programmering som jag kan testa att göra?
Har det fungerat korrekt tidigare?
Kan vara krock/anti kollisions skyddet som reagerar…kan något som håller portens skenor på plats ha fått ett slag eller att något slagit sig (infästning i träkonstruktion?)
Glidskenorna kanske har fått något slag som gör att porten är tyngre att dra?
Kan vara krock/anti kollisions skyddet som reagerar…kan något som håller portens skenor på plats ha fått ett slag eller att något slagit sig (infästning i träkonstruktion?)
Glidskenorna kanske har fått något slag som gör att porten är tyngre att dra?
Jo den har fungerar helt korrekt tidigare (är dryga 10 år gammal). Ska ta en titt och se om något ser ut att ha fått en smäll eller dylikt.S steffe111 skrev:
Om porten går trögare än när den programmerades som ny, kommer den stanna på kraftbegränsning.
Har du smort allt och den går fint manuellt, gör en ny inkörning.
Hur man gör på just din motor vet jag tyvärr inte.
Har du smort allt och den går fint manuellt, gör en ny inkörning.
Hur man gör på just din motor vet jag tyvärr inte.
Klicka här för att svara