Byggahus.se

Problem med takdusch

1. L
    Medlem Nivå 1
    Har precis fått en takdusch monterad och upplever en variation av problem som jag behöver hjälp med att sortera ut var vem jag ska tala med.
    1. takduschen börjar droppa en stund efter att man stängt av den, en stund senare slutar den. Irriterande!
    2. när man duschar så kan man i sovrummet vägg i vägg inte sova för att det låter så mycket. Detta gjorde inte den gamla duschen utan nu bara den nya.
    3. när man ändrar termostaten så kommer det först jättevarmt vatten och sen rättar det till sig.

Märke och modell - NORO Sand takdusch

Så ska jag tala med hantverkarna eller med försäljaren?

2. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 15
    Känns som du inte ska klaga hos hantverkarna utan du har nog valt fel produkt för dina krav.
    1. Vattnet, som finns i duschmunstycket måste ut någon gång. Olika konstruktioner släpper in den nödvändiga luften på olika sätt - somliga bra och andra sämre.
    2. Vad för sorts oljud? Stora droppar eller mycket vatten låter mer. Trånga rör kan också göra så att missljud uppstår.
    3. Beror antagligen på konstruktionen, men kan vara ett enhetsfel (tala med försäljaren).

3. L
    Medlem Nivå 1
    Ja, jag tror inte det är hantverkarnas fel för de har gjort ett jättebra jobb. Men jag vill ha på fötterna för reklamationen.

Rören har inte förändrats på annat sätt än att de sitter en adapter för cc16 till cc15 på blandaren.

Angående värmespiken så var det inget som fanns från början utan har kommit efteråt. Kan det vara någon packning som redan fallerat? Hittar inte heller monteringsanvisningen så jag kan kolla vad som finns var.