Jag har köpt en refill Argon gas från Linde. Den var plomberad när jag fick hem den, men när jag installerar reduceringsventilen så får jag endast 1000 lb tryck. Flaskan är på 10 liter och borde väl rimligtvis visa högre tryck?
Jag har testat med 2 olika Rimac reduceringsventiler och även Biltemas reduceringsventil, samma resultat 1000lb.

Vad är det jag missar, har Linde sålt en halvfull tub eller har jag lyckats få 3 reduceringsventiler som inte visar korrekt?

Rickard.
Mäts trycket i pund? Eller står det psi?
Är det 1000psi så verkar det ju skumt, jag kommer inte på nått annat än att kontakta dom du köpt tuben av.

Använder man inte bar på reduceringsventiler i Sverige? Det är då det jag ser :thinking:

Rickard. Rickard. skrev:
Mäts trycket i pund? Eller står det psi?
Är det 1000psi så verkar det ju skumt, jag kommer inte på nått annat än att kontakta dom du köpt tuben av.

Använder man inte bar på reduceringsventiler i Sverige? Det är då det jag ser :thinking:
Helt rätt, det är 100bar som visas på reduceringsventilen

Magnus E K
Om jag vore herr Pascal skulle jag bli rätt sur på att alla försöker undvika mig.

(Ordet "bar" ger förvisso en del trevliga associationer.)

Rickard.
Inget fel på Pascal men han skulle inte valt en så oanvändbart liten grundenhet så hade han nog använts mer 😉

• Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
F
C Ceder80 skrev:
Helt rätt, det är 100bar som visas på reduceringsventilen
Det skall vara 200bar och din flaska verkar således vara halvfull….. alternativt halvtom.

F
Magnus E K Magnus E K skrev:
Om jag vore herr Pascal skulle jag bli rätt sur på att alla försöker undvika mig.

(Ordet "bar" ger förvisso en del trevliga associationer.)
Bar är en fullt fungerande tryckenhet. kg och lb är det dock inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.