19 223 läst ·
65 svar
19k läst
65 svar
Problem med Polarpumpen
Läsa villkoren är meningslöst i detta fall men tramspellar finns det gott om på byggahus.N njurundait skrev:Tolkar jag dig rätt att du menar att det är min oförmåga till att läsa villkor och min okunskap kring LVP som är orsaken till att PP inte hanterar min reklamation, annat än med tystnad?
Så länge allt går väl och pumpen inte krånglar är det nog lätt att vara positiv till PP, men sekunden de behöver stå för sina villkor ändras tonen snabbt till tystnad. Det är min erfarenhet och har INGENTING med min förmåga att läsa avtal att göra.
Det ligger i Bygghemmas affärskoncept att göra det så krångligt och omöjligt att reklamera en vara eller få garantisupport att kunden till slut ger upp. Mer än två månaders ringande och mailande tog det för mig att lösa problemet med en sak som kostade kring 500.
Samma taktik använde miljöpartiet för att i åratal fördröja frågorna kring kärnavfall och kalkbrytning på Gotland.
Kanske Polarpumpen är bättre men det är samma firma.
Det är bara att åka till dem, ta med en kabelsaxJ jani84 skrev:vill bara säga att jag felanmälde till polarpumpen då mammas pump fick problem med gastrycket. De upprättade ett garantiärende via telefon (pumpen är 1,5år gammal). Detta var 7e december. Sedan dess har den gått på reservkraft och NOLL återkoppling. Har ringt och mailat 5-6ggr. Samma svar. De hör av sig. Inget mer. Nu när jag ditt och alla andra historier så skiter jag i detta. Jag ska kontakta varenda myndighet jag kan tänka mig och så får vi vad det blir av detta. Aldrig någonsin polarpumpen igen!
Två års (!) ringande, mailande, chattande med support... fortfarande en pump som jag inte kan använda när jag är hemma.G Granström2 skrev:Läsa villkoren är meningslöst i detta fall men tramspellar finns det gott om på byggahus.
Det ligger i Bygghemmas affärskoncept att göra det så krångligt och omöjligt att reklamera en vara eller få garantisupport att kunden till slut ger upp. Mer än två månaders ringande och mailande tog det för mig att lösa problemet med en sak som kostade kring 500.
Samma taktik använde miljöpartiet för att i åratal fördröja frågorna kring kärnavfall och kalkbrytning på Gotland.
Kanske Polarpumpen är bättre men det är samma firma.
De kör mycket riktigt med utmattningsmetoden.
Men jag kan/kommer att fortsätta att avråda från köp från den firman både för att ge dem en (indirekt) konsekvens och framför allt att ge andra konsumenter en chans att tänka över sitt val av leverantör(även om nu PP inte gör ngt annat än att fakturera och ge lokala firmor uppdraget för en usel timpenning).
PP har skapat en helt ny nivå av RH-garanti!
Tack för tipset på comfortab . Ny LLVP är beställd .väntar bara på en bekräftelse men de va max 3 veckor bortJ Josth skrev:
Har, som jag skrivit tidigare problem med en luft-luftvärmepump.
innedel "thermia 12 zp-ti"
utedel "thermia 12 zp-to"
Den fryser och visar diverse felkoder.
Felkoder visas även när jag kör kylläge.
Går inte att hitta mycket om Thermia pumpar men på olika forum så verkar det som att det egentligen är en Samsung pump.
Stämmer det och vilken typ är det i så fall?
innedel "thermia 12 zp-ti"
utedel "thermia 12 zp-to"
Den fryser och visar diverse felkoder.
Felkoder visas även när jag kör kylläge.
Går inte att hitta mycket om Thermia pumpar men på olika forum så verkar det som att det egentligen är en Samsung pump.
Stämmer det och vilken typ är det i så fall?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden