tank77 skrev:
Konstigt att just du ska ha problem när Byggmax har sålt detta golv i åratal och till tusentals kunder utan problem:rolleyes:
Inte så säker på det. Har hört nu av andra att Byggmax golv tyvär inte alltid håller hög kvalitet. Jag verkar tyvär ha fått ett måndags ex..

Fixar_Krille skrev:
Det är inte så lätt alltid men det är en teknik sak, och brädan skall enda ner. Bockar du ner och knackar samtidigt.Sätt dig det lagda golvet presa ner och knacka. Eller sätt in ena foten på lagd bräda samtidigt som du trycker ner och knackar.
Det är ju precis den tekniken som jag använder

T
sonnny skrev:
Inte så säker på det. Har hört nu av andra att Byggmax golv tyvär inte alltid håller hög kvalitet. Jag verkar tyvär ha fått ett måndags ex..
Du har kanske fått en dålig leverans men Barlinek som tillverkar Byggmax golv är en av Europas största producenter utav parkettgolv och har ett väldigt gott rykte.

Har du köpt kloss och slagjärn på byggmax, de är bra.

Kortskarvarna ska slås i varandra hårt!! Har du inte köpt monteringssats med träkloss och "backsmällan?" mycket lättare med dessa. Hsr lagt 60kvm byggmax parkett med perfekt resultat. Du har inte gjort missen att glömma att acklimatisera golvet i dygn i rummet först? Eller att du tagit av plasten på paketen för tidigt? Sånt kan bidra till svårlagda bitar.

Tror det var 2dygn dom ska ligga i rummet dom ska användas i.

Har alla de golvverktygen från byggmax. Aja får kämpa mer imorgon med ny fräsch energi:)

Åk tillbaka med det och köp ett golv från Kärhs så har du inga problem med läggningen något mer lättlagt golv finns inte, man behöver bara två friska händer så går det som en dans inget bankande med kloss och hammare bara att lägga ihop det och resultatet blir perfekt.

Ähh.. jag vill trycka på att det är INGET fel på golven från byggmax.

första raderna är alltid svåra. eftersom man inte har ngn bakomliggarnde rad är det lite meckigt o få kortskarvarna parallellt in i föregående bräda. men efter några rader blir det självlösande. man märker tydligt när man fått in dom i botten. det ska vara totalt thight mellan kortskarvarna.

klickgolv i mdf brukar man ju sätta ihop en hel rad o sedan häkta i den i föregånde kolum. parkettclick slår man i en o en med träkloss.

jag märkte tydligt att så fort plasten var avtagen från paketen var det viktigt att snabbt få golvet lagt från det paketet. dom håller ju samma fuktighet i plastpaketet. så fort plasten åker av ändras fuktkvoten. o då börjar dom vrida sig = svårlagt. detta gäller för alla clickgolv.

I vanlig ordning gäller det att följa monteringsanvisningen noga. man får alltid en spark i röven på sig själv om man tänker, ähh hur svårt kan det vara.. bara o banka ihopa. o så skiter man i o läsa manualen.med följd av att dom små viktiga tipsen missas för ett perfekt lagt golv.

/Meckis

Har hittat problemet. Brädorna är inte raka. Golven har legat oöppnade i samma rum i 4 dagar. Öppnade ett nytt paket och tittade på brädornas profil. De är rejält snea. Har öppnat 3 paket och det är samma dilemma med varje. Byggmax hantering av golven när de fraktade dem hit måste ha varit väldigt bristfällig eller så är det bara produktionsfel. Nä skiter i detta golv nu. Åker tillbaka med detta nu eller slänger det och köper ett kvalitetsgolv istället och fraktar hem det själv.. Men ej från Byggmax

Är plasten skadad på de paketen?

Plasten är väl alltid skadad på alla golvpaket tycker jag?
Är precis som att man inte får använda vettig plast till dom.

Nope plasten var hel. Det är 2 lager plast som är ganska tjock

Varför inte ge Byggmax en möjlighet att kontrollera och behandla din reklamation innan du byter leverantör? Som redan nämnts så har Barlinek ett gott rykte som golvtillverkare

Säger detsamma, har ju själv massor av deras golv hemma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.