Har fått en Crawford port installerad och till en början va allt ok men efter ett par veckor började det undre hjulet nypa fast i böjen på skenan alltså när porten nästan är i översta läget.
Det som händer är att porten trycker så hårt åt det hållet (höger inifrån sett) så att hjulet ligger inte djupaste delen av spåret i skenan utan där trycker mot insidan så det nyper och man kan inte rubba det i höjd eller sidled det kan man däremot på andra sidan.
Så fort det hjulet är under böjen går porten fint både upp och ner.
Har mätt alla tänkbara vinkar och allt är i våg blir helt tokigt. Någon som med denna luddiga beskrivning har några teorier?
Hjul på en garageports mekanism som fastnar i skenans böj, visande spår och hjulets position.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om du har fått den installerad, så ring/kontakta personerna som satt upp den.

Sitter fästet i portablaste fast ordentligt?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Sitter fästet i portablaste fast ordentligt?
japp alla fästen sitter ordentligt.
Det enda jag kan se som är lite snett är att det skiljer några cm när jag kryssmäter skenorna i taket men dom är ju lite flexibla så det borde inte påverka hela porten så?

Mitt tips till dig är att ringa dom som monterade den. Du har garanti på arbeten om du haft en firma som gjort det.
Verkar som det inte är riktigt rätt monterat.

• Gilla
M_junken
  • Laddar…
Diagonalen är nog problemet....får nog inte diffa mer än 3mm kanske .....kollade en monteringsanvisning nyss....men det kan nog skilja lite beroende på bredd och höjd på kalaset ....men flera centimeter är problemet skulle jag tro...då hamnar ju radien på svängen en bit off....dvs porten är rak men sidorna är inte riktigt parallella.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.