Jag har inte bläddrat så mycket på det här forumet innan, men nu när jag gör det måste jag säga att detta är ett jättestort problem. Jag ska väl inte skylla byggahus för den sekunden det tar för en sida att dyka upp, men kombinerat med detta blir resultatet förfärligt. Man backar och backar och när det väl släpper så är man någon helt annanstans än man tänkte sig.

Jag har dessutom fått för mig att ju längre man stannar på en sida desto fler backningar krävs. Är det reklamuppdateringar som gör det?

Fortfarande samma problem i Firefox 27, upplever inte problemet på andra sajter med Firefox och testar man Chrome så fungerar det bra på byggahus (men nu vill jag inte använda Chrome, så det är inget lösning)

Hade uppskattat om man kollat på problemet.

• Gilla
hahalj
  • Laddar…
hahalj
Instämmer. Har också uppgraderat till Firefox 27.0 men problemet är kvar. Har inte sett detta problem på någon annan websajt.

Redigerat:
Samma för mig med firefox i 2st ubuntu datorer, en win8 och en win7.

Nu har det helt plötsligt börjat fungera normalt för mig med Chrome! Jag vet att jag uppdaterade flash häromdagen, kan det ha haft något med det att göra?

Mikael_L
Spännande detta.
Just detta problem dök upp för mig idag.
Och just nu kör jag på en helt ny dator (ja inte ny då, men som jag inte använt tidigare) med nyinstallerat win7 och firefox ESR 24.3.0

Jag började direkt att kolla i information och feedback, och hittade denna tråd. :)

Jag har inte detta problem i någon annan av de datorer jag ibland använder eller med BH-appen i telefonen.

Jag har samma problem med firefox ,har nog varit 2 veckor,det är bara på BH det gör så

Mikael_L
Och nu börjar jag faktiskt lite långsamt arbeta upp alltmer irritation över detta. :mad:

Inte för att det egentligen är så svårt att klicka på bakåtknappen en gång till (eller två ibland), men saker som ofunkar irriterar ju ändå.

Kan bara hålla med. Kör senaste Firefox på Vista/Win7, jag har drabbats av samma sak tidigare på detta forum men då har det fixats inom någon dag, men denna gången har det strulat bra länge.
Hade varit löst nu om ansvariga ens försökt så vi kanske inte skall ha så höga förhoppningar.

alfista skrev:
Kan bara hålla med. Kör senaste Firefox på Vista/Win7, jag har drabbats av samma sak tidigare på detta forum men då har det fixats inom någon dag, men denna gången har det strulat bra länge.
Hade varit löst nu om ansvariga ens försökt så vi kanske inte skall ha så höga förhoppningar.
Instämmer

Vi har tyvärr inte lyckats reproducera felet här hos oss. Men vi utser måndag till en Firefoxdag så då sitter vi med Firefox hela gänget så då vore det konstigt om det inte dök upp för någon av oss.

Jag vill tillägga att vi har varit kort om programmerare sedan januari. Johan har slutat och vi har anställt två nya, där Marcus Månsson har hunnit börja redan. Han håller som bäst på att sätta sig in i våra system, så snart börjar det hända grejor här. Ledsen för den dåliga supporten här i början på året.

Mikael_L
hahalj skrev:
Som exempel gjorde jag en sökning på Senaste inläggen och klickade därefter en gång på ett ämne "Gummipackning till reduceringsventil", då får jag en sidhistorik som ser ut som nedan, den verkar tro att jag laddat om sidan 4 ggr?

[bild]
Ja precis, en ny rad för varje gång man försökt backa ur sidan. :)
history.jpg

hahalj
Mikael_L skrev:
Ja precis, en ny rad för varje gång man försökt backa ur sidan. :)
I mitt fall skapas till synes godtyckligt 1-6 rader i historiken när man klickat 1 gång på en forumtråd utan att backa.

Mikael_L
Ja nu började jag undra lite hur du menar, men kollade lite och upptäckte (kanske samma sak som dig?) att det blir flera lika sidor i rad i historiken redan när jag går in i tråden i fråga, och då tar det sen så många klick att klicka tillbaka ut.
Va spejsigt . :)

Alltså, om jag kollar historiken direkt jag gått in i en tråd, finns bara just denna senaste sida i historiken så räcker et klick bakåt för att komma ut och tillbaka till sidan innan.

Men finns det tre instanser i rad av denna tråd så krävs det tre klick för att backa ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.