1 876 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Problem med myuplink och Nibe F370 på PC
Myuplink fungerar som den skal förutom när jag skall ta fram diagram med utvalda parametrar, det som kallas historik. Här hänger sig programmet och står bara och "snurrar". Har tagit bort värmepumpen och anslutit den igen, loggat ut och in. Har också kontaktat supporten som menar att det är fel på min dator, vilket jag betvivlar.
Detta gäller alltså web-applikationen på en PC med Win11/Edge. Med Chrome fungerar det, likaså med appen på en Android-tablet.
Någon med erfarenheter som kör myuplink.com med en PC och Win11/Edge?
Detta gäller alltså web-applikationen på en PC med Win11/Edge. Med Chrome fungerar det, likaså med appen på en Android-tablet.
Någon med erfarenheter som kör myuplink.com med en PC och Win11/Edge?
Var tänker du att felet sitter?
Om det fungerar med Chrome eller i appen på en padda så är det ju inte kopplingen mellan din panna och MyUplink som fallerar.
För mig fungerar det utmärkt i Edge/Win11.
Har du provat att rensa cachen i webbläsaren?
Om det fungerar med Chrome eller i appen på en padda så är det ju inte kopplingen mellan din panna och MyUplink som fallerar.
För mig fungerar det utmärkt i Edge/Win11.
Har du provat att rensa cachen i webbläsaren?
Jag vet inte vad felet är. Kopplingen fungerar, man kan ha 5 "bilder" på hemsidan med olika data från F370 och dessa är korrekta. Det är när jag går in på "HISTORIK" och skall välja parametrar som det inte fungerar. Webdata/cache har jag raderat flera gånger, utan framgång.
Jag kan förstås heller inte svara på vad som är fel. Men måste nog ändå säga att jag lutar åt att Nibe har rätt i antagandet om att det är i din dator felet sitter.
Eftersom det funkar för andra med win11/edge är det inte något generellt för den kombinationen och det fungerar med dina data i andra varianter av mjukvara. Beviset för att det relaterar till din dator får du om du hittar en annan win11/edge-burk att prova på.
Eftersom det funkar för andra med win11/edge är det inte något generellt för den kombinationen och det fungerar med dina data i andra varianter av mjukvara. Beviset för att det relaterar till din dator får du om du hittar en annan win11/edge-burk att prova på.
Nej, jag utesluter inte att det är min dator. Har en VPN-tunnel men det hjälper inte att koppla ner den. Har en enkel miljö med fiber in, modem/router som är kopplat med kabel till PC´n. Ren och fin installation av Windows och sedan bara "standardprogram" som alla fungerar utan problem. Myuplink fungerar, jag kan bara inte välja parametrar i HISTORIK. Trist! Tack för din input!
Klicka här för att svara