Kastar ut en krok här i hopp om att nån varit med om samma sak...

Jag har ett minikök från företaget Intra, det är standardmodellen och modellbeteckningen är MK 1012T2. Det har under en tid börjat tappa kylning när man minst anar det och det har blivit värre. Det kan funka nån vecka och plötsligt en morgon är maten varm. Det är ingen is i det, och det känns märkligt att det kommer och går, om det inte kylde alls kunde man ju misstänka en havererad termostat t.ex.

Det köptes 2007 och företaget är inte intresserade av att ge nån support, de sa att det kunde vara vad som helst och att miniköket trots allt hade "några år på nacken". Företagen brukar ju vara schyssta och koppla en till en tekniker iaf men inte här inte.........

Känner någon till detta problem? På någon annan modell kanske?

Superbump.

Vill bara avråda från att köpa dessa minikök. Företaget var då det begav sig helt ovilliga att hjälpa till på något sätt, de vägrade till och med koppla till en tekniker för en konsultation vilket brukar ge klarhet i allting på 30 sekunder. Efter otroligt mycket egna efterforskningar fick jag tag på tillverkaren av termostaten vilken en elektriker konstaterade var dålig, ett gäng mail senare, en reklamering och återsändning av fel termostat samt diverse krångel gav jag upp och accepterade att min termostat fick hänga löst och jag hade ingen belysning i kylskåpet. Minikök av märket intra dömer jag ut totalt. Att de kanske var billiga är en sak men att inte få ställa en fråga till företaget när man ringer är för dåligt.

Vad är då poängen med att ha kundservice?

• Gilla
jnse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.