Har en miner som drar 3100W kräver 2 ST 220v matningar.

Problemet är att den ej får köras med endast 1 220v matning för då kommer bara halva nätaggregatet få ström osv.

Jag vill köra den från 2 olika uttag som sitter på olika faser. Men jag vill att ifall det går en säkring till ett uttag så klipper den strömmen till den andra också.

Tänkte mig om det finns nån form av reläbox eller nåt som löser detta.

Tacksam för tips!
 
  • ASIC Bitcoin miner Antminer S17+ med fläktar och effektintag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
2-polig säkring är ett alternativ.
 
Tack ska kolla upp det!
 
Tänkte mig mer nånting som man inte behöver dona i centralen. Tänkte om den finns nån form av reläbox som har dubbla 220V in och utgångar. Men som skickar vidare ström först när den har spänning på båda ingångarna.
 
Antingen så har du ett schuko-uttag med 2 brunnar som totalt är avsäkrat med 16A. Då kan du köra från en säkring. Att använda schuko kontinuerligt med större last än 10A är omtvistat. Eller så använder man en flerpolig säkring till separata uttag så håller man sig under 10A per schuko-uttag.

Att sätta ihop en adapter kan man ju göra men det är tveksam vinning i det.
 
  • Gilla
urban1234
  • Laddar…
Det lite krångliga, men troligen säkraste sättet, är väl att bygga en egen apparat. 2 st seriekopplade kontaktorer, vilkas manöver är kopplade till varsin fas - fixat !
 
  • Gilla
urban1234
  • Laddar…
Vad händer med den där prylen om en huvudsäkring går? Då får den bara typ matning till halva i värsta fallet. Det är inte ett osannolikt problem och om den inte går ner i ett säkert läge då finns det ju risk för att den går sönder.

Har du något trefasuttag hemma? Då kan du använda en trefas till enfasuttag-adapter, förhoppningsvis har denna då en trefasig säkring som kan lösa båda sidorna om du får ett fel...
 
  • Gilla
urban1234
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Det lite krångliga, men troligen säkraste sättet, är väl att bygga en egen apparat. 2 st seriekopplade kontaktorer, vilkas manöver är kopplade till varsin fas - fixat !
Lät som en bra idé ska klura på hur du menar, jag är bara fordonsmekaniker så vet inte komponenterna som används i hemmael.
 
M Millox skrev:
Vad händer med den där prylen om en huvudsäkring går? Då får den bara typ matning till halva i värsta fallet. Det är inte ett osannolikt problem och om den inte går ner i ett säkert läge då finns det ju risk för att den går sönder.

Har du något trefasuttag hemma? Då kan du använda en trefas till enfasuttag-adapter, förhoppningsvis har denna då en trefasig säkring som kan lösa båda sidorna om du får ett fel...
Den har 3 hashkort i sig samt 4 pwm styrda fläktar + 4 oövervakade fläktar till nät aggregat.

De är hashkorten som suger ström som fan 1KW styck. är lite osäker på hur strömen fördelas men det står tydliga instruktioner att om man ska använda 2 källor så måste det startas och stoppas samtidigt av tillverkare BITMAIN.

Hmm hoppas de inte går in på samma skena i minern då kanske det blir 400V. Kanske måste kolla upp de där bättre innan jag provar.

Har inte 3 fas uttag men har uttag i garage som är 2,5mm matning hela vägen och avsäkrat 16A Men får problem med huvudsäkringar.
 
L1 + N kan kopplas till en stickpropp och L2 + N till en annan stickpropp om du behöver flera matningar.
Ett exempel på enkel logiklösning med 2 st 3-fas - kontaktorer ( går att förenkla ytterligare ) :

Handritad schematisk illustration av en elektrisk koppling med två kontaktorer och ledningar märkta L1, L2, N och UT.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.