Har kommunalt vatten, när jag ska bort några dagar, brukar jag stänga av vattnet vid vattenmätaren, och stänga av värmen på varmvattenberedaren, när jag sedan sätter på igen så är det en massa luft i ledningarna och det skjuter och har sig vid kranarna när man tappar.
Några ideer vad det kan bero på, och vad man skulle kunna göra åt det?