Snailman
Har kommunalt vatten, när jag ska bort några dagar, brukar jag stänga av vattnet vid vattenmätaren, och stänga av värmen på varmvattenberedaren, när jag sedan sätter på igen så är det en massa luft i ledningarna och det skjuter och har sig vid kranarna när man tappar.

Några ideer vad det kan bero på, och vad man skulle kunna göra åt det?
 
Du har väl en vaccmventil till varmvattenberedaren som suger in luft när beredaren svalnar.

 
Snailman
Det kan tänkas, nu sist när jg öppnade en kran så hadde jag på bara varmvatten, när jag sedan vred över till kallvatten så började det skjuta, men jag kan ju testa att inte slå av varmvattenberedaren, kändes bara som om det var en viss fara om den blev tom, och att det då inte var så bra att ha på värmen på den...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.