Hade jag haft så stora problem som TS (Tråd Skaparen) hade jag omedelbart börjat med att koppla om alla fläktar. Att de skulle vara på konstant. I alla fall de i badrummen och tvättstugan.

Tvätt i sovrummet med en tilluftsventil = fukt i hela huset!

Detta med fläktar av typen PAX etc i badrum och kök är troligtvis klart underdinmensionerade för att kunna dra runt ett helt hus. Dessa fläktar täcker bara badrummets behov.
Om jag får föreslå, så sätt in en ventkanal med utsug i lämpliga rum, kök, tvätt. och anlsut med en takfläkt ute på taket. En ventilationsfirma fixar detta lät eller ger tips. Det kostar några tusenlappar men monteringen är enkel och det fixar man själv om man är normalhändig. Denna investeringen är väl investerad jämfört med mögelproblem i ett hus, tänk om ni vill sälja någon gång. Som köpare så känner man ju i mögellukten ytterdörren och vänder och letar nästa objekt.

Tusen tack för era svar!!!!

Vill bara tillägga att nu när det har vart varmare ute så har vi inte haft något problem med kondensen. Fast nu ser det ut att bli kallare igen så det kanske kommer tillbaka :-(

Hur som helst så är det väl något fel när det blir så. VI måste åtgärda det....

Det där med tvätten blir dock problem....vi vil inte ha tvätten i vardagsrummet ju, och vi har bara tre rum och kök. Någon bra tvättstuga har vi inte heller....Nu har jag hängt tvätten runt vår braskamin och det är ju sååå trist.....

Jag återkommer när vi kommit en bit på vägen.

Ni har problemen, men de syns inte på samma sätt. Möglar det inomhus i uppvärma rum så är det illa!

Kan du inte torka tvätten i badrummet (och där köra med en PAX som kör hela tiden).

niblom skrev:
Ni har problemen, men de syns inte på samma sätt. Möglar det inomhus i uppvärma rum så är det illa!

Kan du inte torka tvätten i badrummet (och där köra med en PAX som kör hela tiden).
Och se till att ha en springa i dörren så att den varma luften från huset kan komma in i toan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.