1 604 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Problem med kompressor
Jag köpte nyligen en kompressor på Bauhaus och har ett problem med den.
När man först startar den, så "hoppar" motorn lite innan den går igång med jämn kraft, men när den väl går igång med jämn kraft så fungerar den - i vanliga fall.
När jag har kört den på kvällstid (inte jättesent, utan runt 7 på kvällen och inte speciellt kallt, utan runt 12 grader), så börjar den med sitt vanliga hoppande, men den kommer aldrig ur hoppandet utan efter ett tag så dör motorn.
Har någon utifrån denna korta beskrivning någon aning om vad som händer? Ska jag lämna tillbaka den, eller är det något jag kan ha gjort fel som lätt kan fixas?
När man först startar den, så "hoppar" motorn lite innan den går igång med jämn kraft, men när den väl går igång med jämn kraft så fungerar den - i vanliga fall.
När jag har kört den på kvällstid (inte jättesent, utan runt 7 på kvällen och inte speciellt kallt, utan runt 12 grader), så börjar den med sitt vanliga hoppande, men den kommer aldrig ur hoppandet utan efter ett tag så dör motorn.
Har någon utifrån denna korta beskrivning någon aning om vad som händer? Ska jag lämna tillbaka den, eller är det något jag kan ha gjort fel som lätt kan fixas?
Jag har bara heft den i en vecka, och den hackade redan vid första användning, då inne i garaget i luftfuktighet runt 50%. Då fungerade den dock efter det inledande hackandet.
Jag misstänker förstås också att det skulle vara så att den får problem med fukten, men undrar om den ska vara så känslig som min verkar vara. Jag har både testat att släppa ut all luft och att inte göra det mellan gångerna.
Jag misstänker förstås också att det skulle vara så att den får problem med fukten, men undrar om den ska vara så känslig som min verkar vara. Jag har både testat att släppa ut all luft och att inte göra det mellan gångerna.
Det låter inte bra det där. Har du kollat så att inte luftfiltret är tätt (låter inte så troligt kanske när den har gjort så sen ny men...). Det var det på min som då gick lite dåligt.
Jag skulle nog reklamera den om jag hade varit i samma sits.
// Lidman
Jag skulle nog reklamera den om jag hade varit i samma sits.
// Lidman
har exakt samma problem med min... var försiktig då den står så för du kommer bränna motorlindningen (i did
)
släpper jag bara ut lite luft nu så går den igång fint... sen funkar den under hela användningen
dock sugen att veta varför det kan hända ibland, bytt olja 2 ggr etc...
släpper jag bara ut lite luft nu så går den igång fint... sen funkar den under hela användningen
dock sugen att veta varför det kan hända ibland, bytt olja 2 ggr etc...
Klicka här för att svara