22 515 läst ·
21 svar
23k läst
21 svar
Problem med kompressor Stanley ND200 och Meec spik-/klammerpistol från Jula
Har last det här ämnet med visst intresse och det hade varit intressant att veta om du fått ordning på dina problem. Tycker Stanley kompressorn verkar som en bra kompromiss för mig men jag vill gärna kunna använda en dyckerpistol för lister lite då och då...
Jag kör med Julas dyckertpistolen, och har inga problem med den. Jag blev rådd att inte köpa en klammer/dyckert kombo just för att det blir så fula märken. Satsa på en ren dyckertpistol om du inte ska spika klamrar!
Jag funderar just på Stanleykompressorn med en dyckertpistol. Meec 24l är förvisso snorbillig men jag vill ha något som tar lite plats och är smidig att flytta nämligen...
Det är alltså inte frågan om någon storspikning utan I första hand till taklister vid ev. rennovering. I övirgt ska den mest användas till att blåsa ren luftvärmepumpen och kanske pumpa något däck.
Det är alltså inte frågan om någon storspikning utan I första hand till taklister vid ev. rennovering. I övirgt ska den mest användas till att blåsa ren luftvärmepumpen och kanske pumpa något däck.
För att svara på min egen fråga: 50mm dyckert med billig spikpistol från harald nyborg fungerar kalas med stanley nd200. Man kan praktiskt taget spika obehindrat fort...
Däremot sket sig anslutningsnippeln på stanleyn efter andra inkopplingen, det går helt enkelt inte fåmin slangen, blir till att byta.
Däremot sket sig anslutningsnippeln på stanleyn efter andra inkopplingen, det går helt enkelt inte fåmin slangen, blir till att byta.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har också den kompressorn och hade önskat att det gick att ställa om påfyllningstrycket till 6,5 bar istf 6 bar. Har dock sällan problem med den, trots att jag mest kör Basso stomspikare med 2½"/65mm och 3"/75mm med den. Om det är väldigt hårda brädor kan nån av de sista bli kvar lite utanför.
Problemet har dock blivit mycket mindre sedan jag bytte spikmaskinen (pga att slaghammaren fastnade i yttersta läget).
På andra kompressorer har jag kunnat ställa om intervallet genom att skruva på nån skruv med fjädring runt, har inte ännu kollat om det ser likadant ut på den här.
Problemet har dock blivit mycket mindre sedan jag bytte spikmaskinen (pga att slaghammaren fastnade i yttersta läget).
På andra kompressorer har jag kunnat ställa om intervallet genom att skruva på nån skruv med fjädring runt, har inte ännu kollat om det ser likadant ut på den här.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden