Vi uppgraderar badrummet lite (stor renovering kommer senare) och ville inte Inventera i dyra möbler. Vi köpte IKEAS Hemnes/Rättviken. Vi tycker den är rätt snygg och skippade deras kranar och köpte en Hansgrohe Talis.
Alla delarna fanns (har faktiskt aldrig saknat någon bit förut heller
) och montering gick bra ändå tills slangen för bräddavloppet! Hur man än vänder på den så har den för kort del som man skjuter över rören till både bräddavloppet och avloppet. Den skjuter över ca 6 mm.
Har någon nåt tips eller kanske tom lösning? Slangklämma fungerar sådär men bara på nedre röret som är runt, det andra är ovalt. Vi är medvetna om Ikeas kvalité på dessa saker så vi får väl stå vårt kast!
Alla delarna fanns (har faktiskt aldrig saknat någon bit förut heller
Har någon nåt tips eller kanske tom lösning? Slangklämma fungerar sådär men bara på nedre röret som är runt, det andra är ovalt. Vi är medvetna om Ikeas kvalité på dessa saker så vi får väl stå vårt kast!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick aldrig det till att sitta 100 men så var det bara i grovtvättstugan i källarn där ev överfyllning rinner direkt ner på golvet o tvättstället används inte så ofta så orkade kanske inte försöka allt för mkt
Jo den passar, man får ju klämma ihop den till en oval först. Titta på slangens ände. Där har den en midja och i och med att den är gjord av mjuk plast kan man inte pressa midjan över rörets ände. När man dessutom ska böja den och fästa i avloppet så sprätter den loss.mexitegel skrev:
Längden funkar utan bekymmer. Har i stort sätt bara böjt den så jag har mycket att dra ut om jag vill.tommib skrev:
Du ska dra åt hårt. Har du kollat att du har den svarta packningen rättvänd? Den är multifunktionell om jag minns rätt och passar olika typer av avlopp genom att man har antingen räfflade eller släta sidan uppåt.
Klicka här för att svara