1 945 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Problem med hyvel Clas Ohlson PT260
Hej!
Jag har dykt på ett problem med en plan- och rikthyvel, en PT260, som jag undrar om nån stött på / känner till nått liknande.
Motorn går inte igång i rikthyvelläget, men funkar i planhyvelläget. Den har stått i garaget orörd över vintern och funkade i höstas, nån som har en gissning på vad tusan det kan handla om? Garaget är ej uppvärmt.
Jag har dykt på ett problem med en plan- och rikthyvel, en PT260, som jag undrar om nån stött på / känner till nått liknande.
Motorn går inte igång i rikthyvelläget, men funkar i planhyvelläget. Den har stått i garaget orörd över vintern och funkade i höstas, nån som har en gissning på vad tusan det kan handla om? Garaget är ej uppvärmt.
Bästa svaret
Verktygstokig
· Halland
· 8 297 inlägg
PT260 har väl en lägesbrytare? Skulle tippa på att den gett upp.L Lyyk skrev:Hej!
Ut med sladden från väggen och skruva upp och kolla om där finns ngt enkelt att rengöra/laga?
Har vart in och kollat alla kablar innan men nu tog jag isär hela lägesbrytaren, allt såg bra ut, svor lite grann och satte tillbaka... nu funkar fanstyget! Tack för tippset!Frustrator skrev:
Klicka här för att svara