Hej,

Jag har en gashäll av märket Gorenje G6N50AX från 2009 med fyra plattor. För ett par veckor sedan har den största plattan börjat att krångla.

Problemet är att det inte blir någon knista, så jag får tända med tändsticka eller liknande. Vad jag kan se så ser det ut som det är för långt avstånd mellan själva gnisttändaren och ringen är för långt. Om jag tar lös ringen och lägger den närmare gnisttändaren så får jag gnista men det funkar ju inte att använda hällen då...

Finns det något sätt att lösa detta? Har försökt att se om det går att förlänga gnisttändaren men har inte lyckats... Alla tips uppskattas!!

På bilden ser man plattan och var gnistan ska uppstå:
gorenje.jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.