Hej!

Håller på och leker VVS:are då vår flottör slutade fylla på med vatten. Vi felsökte den gamla och kom fram till att den nog blivit igensatt efter att vi servat vattensystemet (egen brunn) och då kommit skit in efter tryckförändringar.
Vi köpte en ny, då den gamla såg ut att ha sett bättre tider. Den nya ser i princip exakt likadan ut. MEN. Vi får den inte till att fylla på med vatten. Det kommer endast pyttelite, och detta är endast om man trycker ner sjävla flottörarmen. Så fort jag släpper den så slutar den. Vad är det för fel?? Det kommer vatten ur inloppet, den vita slangen, om man kopplar bort flottören. Så där sitter inte problemet.... Hjälp? Idéer? Något annat vi kan testa?
Alla tips mottages...

Tack!

• Vattenkoppling med vit slang och ventil, monterad mot en grön kaklad vägg, del av VVS-problem relaterat till flottör och vattenpåfyllning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en toalettcistern med flottör utan vatten, visar den blå flottörarmen och kopparrör inuti en vit porslinstank. Grönt kakel i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild på en VVS-koppling med en vit slang ansluten under en grön cistern i ett badrum.
    Skapa konto
Visst går väl själva flytkroppen att justera i höjdled? Är den ställd så att den slår av strax under bräddavloppet?

useless useless skrev:
Visst går väl själva flytkroppen att justera i höjdled? Är den ställd så att den slår av strax under bräddavloppet?
Ja den går att justera, men den fyller alltså inte på vatten alls ( möjligtvis att det sipprar lite lite) om jag inte trycker på flottören, oavsett hur flytkroppen är inställd. Det är som att vattnet inte kommer igenom ordentligt.. men den är helt ny och torde inte vara igensatt redan? vi spolade ur vattnet så gott vi kunde innan vi kopplade in den nya flottören.

Inte för att jag vet. Men kan vara lång lagervara och packning/nålventil satt sig fast. Knacka på topp av den blå hatten, ömsom med vatten på eller avstängt. Det går nog att lossa toppen och komma åt ventilen under som ska släppa in vatten. Stängt så är den tryckt i botten av nivåarmen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.