Hej!
Monterade in en sådan igår kväll, med medföljande eljo trend räckram. Direkt när jag slog på strömmen så tändes displayen och en tempmätare började räkna upp från 18, 18,5, 19 ända upp till 35. Vad fanken tänkte jag och trodde först att termistorn hade fått spelet och att denna temperatur var golvtempen. DIrekt slå av matningen, för detta kunde ju inte vara rätt. Därefter när jag granskade termostaten noga såg jag att den vänstra av de tre tryckknapparna inte satt som den skulle. Den var typ lite fastkilad, så att det är stumt när man trycker på den. Och denna hade tydligen legat emot hela tiden och ökat bör-värdet med 0,5 grader per tryck.
Nu till problemet, jag har tagit väck denna, kollat på temostatdelen och kan inte för allt i världen se vad det är som gör att den knappen kärvar så. Det enda som ser skumt ut är någon slags gummi/silikonlist som sitter just där som möjligtvis kan vika sig när man sätter täcklocket på plats. Jag har snittat bort lite av detta men trots det kärvar knappen när täcklocket sätts på plats. Delarna var för sig känns helt normala utan några konstigheter. Så jag gissar att det är denna gummilist som spökar. Har någon stött på detta innan?
/S