Äntligen är bygglovet helt klart!!
Efter mycket tjafs fram och tillbaka om placering, taklutning och FÄRG är vi nu redo att börja bygga.
Är det någon mer som har varit med om att bygglovet inte har gått igenom pga färgval?

Gå gärna in och titta på vår hemsida som sakta men säkert växer fram i takt med husbyggets framfart.

http://w1.141.telia.com/~u14127211/


 
Oohh jaaa..

Det är nog väldigt vanligt at man har vissa bestämmelser om färgen i planen... :-/

Jag kommer ihåg när mina föräldrar byggde nytt, då fick dom bara ha tarakotta färgade takpanner.. INGEN annan färg accepterades... Grannarna villa ha svart.. Men det var stört omöjligt för kommunen att gå med på.... Man undrar vem det kunde störa?? :o
 
Hej
Vi har fått vårt bygglov men ingen har ens frågat oss om färg. Vi får väl se om det kommer senare
 
Restriktionerna om det finns några står i bygglovet som man får, står det inget där så gör man som man vill. ;D
Oftast så beror det nog på var man ska bygga, hur de andra husen ser ut o så, har alla röda tak o ungefär samma färg så är det nog troligt att man måste ha detta oxå, men sedan kan ju byggnadsnämden ha släppt på en del krav som de haft tidigare så man vet ju aldrig med säkerhet vad som gäller först man frågar ::)
 
Det finns kanske ibland en del fall då man skulle önska att det fanns iallafall några restriktioner vad gäller färgval...

Ett hus i vårt område var "superblått" (med detta menar jag veeeerkligen blått) med svarta knutar, svarta altanräcken osv. Nu är det "supergrått" och svart. Det var faktiskt svårt att tro att grått skulle kunna sticka i ögonen.

Samtidigt är det lite skoj att de ens kommit på tanken att välja dessa färger... 8)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.