Då var det dags igen. Denna gång är det pelletsbrännare som spökar. Den har låtit lite illa och smällt sista tiden. Även luktat lite mkt rök i källaren. Nu går den inte längre. Matarskuven funkar men drivmotorn går inte. Kände på kugghjulet till matarskuven och det går fint. Kugghjulet till slussmataren sitter däremot tvärfast. Är det bara att byta hela drivmotorn direkt? (Vart kan jag isf hitta billigt?)
Eller finns det något annat som bör kollas först? Jag hoppas ju in i det sista att det är en billigare del som havererat.