2 103 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
problem med babymonitor
har en neonate baby monitor där vi har fått störningar i vad som verkar vara elnätet.
Har provat att byta laddare och satt den i olika uttag men inget hjälper..
den enda gången den tystnar är när man dra ut laddaren...har inte installerat något som vi kan komma på den senaste veckan.
det enda jag kan tänka mig är en trådlös NAS men den sattes dir för en månad sen..
tacksam för tips för detta stör min skönhetssömn..
Har provat att byta laddare och satt den i olika uttag men inget hjälper..
den enda gången den tystnar är när man dra ut laddaren...har inte installerat något som vi kan komma på den senaste veckan.
det enda jag kan tänka mig är en trådlös NAS men den sattes dir för en månad sen..
tacksam för tips för detta stör min skönhetssömn..
Ett enkelt knep kan vara att vända kontakten(nätkontakten i väggen) då vissa switchande nätaggeragat kan vara känsliga för om nolla och fas byter plats. Om det är ett switchat nätaggeragat kan man prova att ta ett annat med vanlig transformator och se om det hjälper. Kontrollera att spänning och ström stämmer med din gamla adapter.
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 925 inlägg
Hur låter störningarna? Brum, sprak, knaster, ...?
Fortsätt leta. Den verkar ju vara ledningsburen, så stäng av allt annat i huset tills ni hittar vad det är som stör, även tele o data.
Modem o dyl har tidigare orsakat mycket skumma störningar.
Du kan även se till att prova babymonitorn i ett uttag som ni vet ligger på en annan fas.
Fortsätt leta. Den verkar ju vara ledningsburen, så stäng av allt annat i huset tills ni hittar vad det är som stör, även tele o data.
Modem o dyl har tidigare orsakat mycket skumma störningar.
Du kan även se till att prova babymonitorn i ett uttag som ni vet ligger på en annan fas.
Mottagaren i baymonitorn lär inte vara av någon avancerad typ, så det är mycket möjligt att den tar in signaler i ett brett spektrum. Testa att avaktivera larmet.
Larmsändare sänder i regel bara om det triggas, ev någon puls för att bekräfta funktion. Du borde ha samma störning även utan nätsladd om du håller mottagaren nära en larmsändare. Larm sänder väldigt sällan för att spara ström så har du störningen konstant är det troligen en annan felkälla.
Har det någon gång fungerat utan störning?
Har det någon gång fungerat utan störning?
Klicka här för att svara