Jag har en Jonsered åkgräsklippare och nu har jag fått problem med att den stannar hela tiden, den går kanske 30-45 sek och sen dör den. Sen kan man starta den igen med choken på, men så fort man stänger av choken så stannar den och sen går den inte starta. Tar man loss tändstiftet och sen sätter fast det igen, så startar den och går 30-45 sekunder och sen stannar den, sätter man på choken så startar den och går ett litet tag och sen när man stänger choken så stannar den och går inte starta. Tidigare så funkade den utan problem, men sist jag skulle klippa så hade drivremmen hoppat av så man lutade om kull den lite för att sätta tillbaka remmen och efter det så kom problemet med att den stannar hela tiden. Jag ska köpa nytt tändstift och se om den går bättre, men tänkte höra här om det är nån som har nåt annat tips på vad det kan vara om det inte är tändstiftet?

Uppenbarligen får den för lite bensin.
Choken är aktiv när den är stängd.

D Daniel 109 skrev:
Uppenbarligen får den för lite bensin.
Choken är aktiv när den är stängd.
Jo, det är det jag misstänker också. Men vad kan det vara att den helt plötsligt efter man har satt tillbaka drivremmen börjat få för lite bränsle? Den gick ju som sagt utan problem tidigare.

Någon skit i bränslesystemet som flyttade på sig när du lutade maskinen kanske. En förgasarrengöring är nog värt att försöka med.

• Gilla
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 1 till
  • Laddar…
H Henke_01 skrev:
Jag har en Jonsered åkgräsklippare och nu har jag fått problem med att den stannar hela tiden, den går kanske 30-45 sek och sen dör den. Sen kan man starta den igen med choken på, men så fort man stänger av choken så stannar den och sen går den inte starta. Tar man loss tändstiftet och sen sätter fast det igen, så startar den och går 30-45 sekunder och sen stannar den, sätter man på choken så startar den och går ett litet tag och sen när man stänger choken så stannar den och går inte starta. Tidigare så funkade den utan problem, men sist jag skulle klippa så hade drivremmen hoppat av så man lutade om kull den lite för att sätta tillbaka remmen och efter det så kom problemet med att den stannar hela tiden. Jag ska köpa nytt tändstift och se om den går bättre, men tänkte höra här om det är nån som har nåt annat tips på vad det kan vara om det inte är tändstiftet?
ta tryckluft och blås rent i och runt förgasaren.
Sedan lossar du den undre skruven som sitter och håller flottörkoppen, rengör och sätt tillbaka.
Sedan lossar du slangen till tanken, sätter munstycket till tryckluften i slangen och blåser in i tanken.
Sedan kollar du flödet.. är flödet jämnt och fint utan smuts så är det bara att montera tillbaka och prova igen.

prova sedan om felet återkommer att lossa tanklocket eller skölja ur tanken.

Och ja det är Maskintok som skrev detta.
;)

• Gilla
(Inte Alltid)Glad Ammatör
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.