Hej!
Köpte på vinst och förlust en Indego 1200 Connect som någon fått med vid ett fastighetsköp men inte fått att fungera för att den inte hittade hem.
När jag stoppar in maskinen i laddstationen hörs det ett klick och displayen startas upp. Första meddelandet är att maskinen är lyft (101). När man kvitterar det meddelandet så skall man knappa in PIN. Tidigare ägare säger att den är 0000….. (🙄……). Så jag klickar bara höger tre gånger och trycker sedan på ”Aktivera knappar” men sedan kommer jag bara till ”Knapparna är låsta”. Gissar att jag har fått fel PIN eller låser sig maskinen för att den tror att den är lyft?
Problem två är att samma klick hörs och maskinen stänger av sig, eller displayen släcker sig och jag kan bara trigga igång den genom att ta bort den från laddstationen och stoppa tillbaka den igen. Troligtvis helt slut batteri?
Jag har nog blivit ordentligt blåst. Har kontaktat säljaren men inte fått svar än om PIN koden. Dåligt batteri går att lösa, men inte trasig sensor eller borttappad PIN.
Sensorn är som denna bild:
http://grauonline.de/wordpress/wp-content/uploads/connect_freewheel1.jpg