Hej
Jag skulle byta min gamla toalettstol mot en nyare. När jag skulle lossa den gamla märkte jag att det inte var någon gummimanschett utan tätat med något klet. Provmonterade sen den nya och den fick jag inte ens dit utan manschett.

Så här ser röret ut och det är 110,5mm i innerdiameter och 120 utvändigt. Vad ska jag göra?
DSC_0128.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag försökte få dit den gamla igen så var det väldigt tight och den fastnade innan den var helt nere. Kanske hade gått att trycka lite till. Men detta var ju utan manschett. Är det någon som vet vilka dimensioner det ska vara på röret så jag vet om mitt är riktigt

nino skrev:
ev så får du kapa röret jämns med golvet och sätta i en muff
[länk]
Tror inte den passar TS, då h*n har 120mm rör.
Skumt att toastolen gick tajt i ett rör med 110 invändigt t.o.m. UTAN någon manschett eller muff. Vad är det för bautautlopp och toastol ?

Skrev nog fel. Det måste varit 105 invändigt

f_s_81 skrev:
Skrev nog fel. Det måste varit 105 invändigt
Låter precis som mina äventyr med en ny IFÖ "Sign". Standardmanschetten från t ex Rinkaby var för tajt och det var helt omöjligt att pressa i den i ett 110-rör med manschett utan att manschetten drogs sönde. Det verkar som att dessa IFÖ-stolar behöver någon specialrörände/anslutning ?
Slutade med att jag satte i den utan muff/manschett och monterade en anslutning med slangklämmor enligt Biltemalänken.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.