Snart kommer mina Makita BTD140 och BHP451hem, blir spännande att se om borrmaskinen är lika stark som min 18 volt Milwaukee.

geschwint skrev:
Inte för att jag vill vara en glädjedödare men CoastalTool.com säljer den för $189 och med frakt så skulle den knappast kosta mer än $270, cirkus...

Har nämnt costaltool.com i ett antal trådar gällande USA handel.
Du länkar till två olika sidor. Antar att du menar http://coastaltool.com/ och inte http://costaltool.com/. Den senare är en sajt med sponsrade länkar, de butikerna vill vi inte stödja :)

/A

Fick mina paslode pickor (250A och 325) från toolking för några dagar sen. Det tog 3 dagar med dhl express!! E mycket nöjd eftersom CM325 fungerar som CM350 även ifall det står 30 graders spik och röd gas istället för 34 graders och rosa gas. Tror dessa skillnader endast är för att sälja pickan dyrare i eu än usa, men att de troligtvis har samma spec ändå.

Kostnad för BÅDA var 906$ = 5650 + 1584 (tull) = 7230 kr, vilket inte är så mycket mer än vad en picka ligger på i svedala Frakt ingick i 906$ och det tog 3!!! dagar att få hem dom med DHL express.

screamin-daemon skrev:
Snart kommer mina Makita BTD140 och BHP451hem, blir spännande att se om borrmaskinen är lika stark som min 18 volt Milwaukee.
Jag hämtade dessa igår :)

De blev skickat med USPS och sen tog posten över här i Sverige, klantskallor! Paketet kom till Malmö den 6 och jag fick den först den 10. Sen hade de angett fel betäckningskod vilket betyder att jag fick betala en extra tullavgift på 15%. Detta ska givetvis ändras och verkar inte bli nåt problem. Posten hade bara vald ut en slumpmässig kod istället för att läsa på förpackningen.

Jag blir så trött på posten. Tar lång tid, dyrt och sen är det idioter som jobbar på de olika serviceställen. Tyvärr går det ju inte byta till ett riktigt företagscenter.

Nån som sett nån handlare i USA som säljer denna modell? Slagskruvdragar varianten verkar ju finnas BTD140

Jag har idag haft mailkontakt med Coastal tool och frågat om just BDF450. De hade inte modellen och den fanns inte heller i deras beställningslistor. De trodde att modellen var enbart för den europeiska marknaden.

Det var ju tråkigt! Just den modellen är den jag är mest sugen på! Typiskt!

glesbyggaren skrev:
Jag har idag haft mailkontakt med Coastal tool och frågat om just BDF450. De hade inte modellen och den fanns inte heller i deras beställningslistor. De trodde att modellen var enbart för den europeiska marknaden.

Hajakz skrev:
Det var ju tråkigt! Just den modellen är den jag är mest sugen på! Typiskt!
Den finns väl hos svenska återförsäljare för en knapp femtusing...:D

Är det någon som fått hem några grejjer från staterna här? dvs beställt något och fått levererat som det var tänkt.

Jag kan ju konstatera att det är viss priskillnad, även inräknat frakt och moms.
Har kollat på denna skruvdragare med slagborr och en mutterknackare i ett kitt
http://www.tools-plus.com/makita-lxt202.html
Det kommer att landa på ca $430 med frakt utan moms, dvs ca 2600 sek avrundat
Alternativt denna: http://www.tools-plus.com/makita-lct300w.html som hamnar på 2200 sek inkl frakt exkl moms.

Flera här som verkar gått i tankar att slå till, men jag har inte hittat så mycket, "vad hände sedan"

PeterL skrev:
Är det någon som fått hem några grejjer från staterna här? dvs beställt något och fått levererat som det var tänkt.

Jag kan ju konstatera att det är viss priskillnad, även inräknat frakt och moms.
Har kollat på denna skruvdragare med slagborr och en mutterknackare i ett kitt
[länk]
Det kommer att landa på ca $430 med frakt utan moms, dvs ca 2600 sek avrundat
Alternativt denna: [länk] som hamnar på 2200 sek inkl frakt exkl moms.

Flera här som verkar gått i tankar att slå till, men jag har inte hittat så mycket, "vad hände sedan"
Jag har beställt och fått LXT202 från tools-plus.com . Enda problemet var att den svenska posten var idioter, men det är ju inget nytt. Tänk på att frakten blir billigare än vad det står på Tools-plus hemsida. Jag gav 405$ inkl. frakt skickat med USPS.

Tänk bara på att du behöver en adapter till 110 volt som kostar ca 350-400

screamin-daemon skrev:
Jag har beställt och fått LXT202 från tools-plus.com . Enda problemet var att den svenska posten var idioter, men det är ju inget nytt. Tänk på att frakten blir billigare än vad det står på Tools-plus hemsida. Jag gav 405$ inkl. frakt skickat med USPS.

Tänk bara på att du behöver en adapter till 110 volt som kostar ca 350-400

Det låter bra. Hur lång var leveranstiden totalt? Hur gick det med moms och tull?
Är du nöjd med grejerna?

(Hittar ingen pm-funktion, så hoppas det inte är allt för OT)

geschwint skrev:
Inte för att jag vill vara en glädjedödare men CoastalTool.com säljer den för $189 och med frakt så skulle den knappast kosta mer än $270, cirkus...

Har nämnt costaltool.com i ett antal trådar gällande USA handel.
hade vist fel, såg kvittot här omdagen de var på 299$ med frakt, apparaten kostade 199$ så 100$ i frakt pyntade jag.

PeterL skrev:
Visst har man det, kolla mitt inlägg lite högre upp. Frakten var snabbare än vad jula har frakttider! DHL express is the king :D

Kan vara snudd på offtopic här men kanske andå inte...
Om man kör Firefox så kan jag rekomendera 2 tilllägg som är till hjälp när man surfar runt på utländska nätbutiker.
Converter https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2286 och ViewMyCurrency http://viewmycurrency.wordpress.com/.
Converter ger möjlghet att konvertera olika mått genom att högerklicka på dem, alternativt så konverteras hela sidan om man vill. Kan ge lite märkliga svar ibland men jag har mer nytta av den än inte.
ViewMyCurrency konverterar priser med aktuell kurs direkt på sidan.

PeterL skrev:
Det låter bra. Hur lång var leveranstiden totalt? Hur gick det med moms och tull?
Är du nöjd med grejerna?

(Hittar ingen pm-funktion, så hoppas det inte är allt för OT)
Det tog ca en vecka, men jag kunde ha fått det snabbare om jag hade betalt extra. Tyvärr åkte jag på tull och moms. Det var posten som tog hand om tullen så givetvis blev det fel.... Till slut fick jag betala 751 i tull och moms.

Jag är nöjd med maskinerna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.