Finns massor av sådana firmor och de flesta verkar mycket seriösa. Dock verkar det ju som om exempelvis Toolking kunde fixa mycket bra pris hos DHL för att skeppa tyngre varor. Jag fick en prisuppgift från Toolking som jag tyckte var mycket hög, men någon här på forumet (Dr. Jekyll?) köpte ju en 50+kg hyvel från dem och fick en frakt långt under de uppgifter jag fått.

jag köpte en Makita från toolking för 399$ med frakt och allt, slapp tilloch med momsen! :D
de var en 6339a

bjs skrev:
jag köpte en Makita från toolking för 399$ med frakt och allt, slapp tilloch med momsen! :D
de var en 6339a
Inte för att jag vill vara en glädjedödare men CoastalTool.com säljer den för $189 och med frakt så skulle den knappast kosta mer än $270, cirkus...

Har nämnt costaltool.com i ett antal trådar gällande USA handel.

geschwint skrev:
Inte för att jag vill vara en glädjedödare men CoastalTool.com säljer den för $189 och med frakt så skulle den knappast kosta mer än $270, cirkus...

Har nämnt costaltool.com i ett antal trådar gällande USA handel.

Fraktkostnaden beräknades till $153 när jag skulle kolla in dragaren på www.coastaltool.com. Dvs $342.

foppa72 skrev:
Fraktkostnaden beräknades till $153 när jag skulle kolla in dragaren på www.coastaltool.com. Dvs $342.
Det blir ofta billigare när man väl har gjort beställningen, det gjorde det med när jag beställde från Tools-plus.

En hel annan sak:

De vill ju göra en extra kortkontroll och bankarna verkar inte fatta vilken bekräftelseskod Tools-plus vill ha.

Handelsbanken kallar denna kod for INC. Jag gav även tools-plus denna information och det blev han väldigt glad för. De har alltid stora problem med svenska kunder just pga. bankarna inte fattar vad de vill ha. Jag vet inte om andra bankar har samma betäckning, men man kan ju fråga.

När jag beställde från Tools-plus gick kortbetalningen och beställningen igenom utan att jag behövde komplettera med någon info från banken.
(Handelsbankens MasterCard)

Snailman
jag betalade med swedbanks e-kort, fick inga frågor om någonting...

foppa72 skrev:
När jag beställde från Tools-plus gick kortbetalningen och beställningen igenom utan att jag behövde komplettera med någon info från banken.
(Handelsbankens MasterCard)
Jaha, när gjorde du beställningen? Det är ju ganska nytt att de vill ha det nr.

screamin-daemon skrev:
Jaha, när gjorde du beställningen? Det är ju ganska nytt att de vill ha det nr.
Jag beställde i mitten av januari i år.

Jag gjorde en beställning i November och fick ringa banken å få numret. Hon på banken var inte så lite frågande. Vem som helst kan ju ringa och få det numret så hon såg inte varför det skulle bidra till någon höjd säkerhet. Nordea var det.

gwyrlim skrev:
Jag gjorde en beställning i November och fick ringa banken å få numret. Hon på banken var inte så lite frågande. Vem som helst kan ju ringa och få det numret så hon såg inte varför det skulle bidra till någon höjd säkerhet. Nordea var det.
Jaså, min bank (Handelsbanken) ville inte uppge numret på telefon! Jag fick gå ner i banken istället.

Fick hem en Dewalt 087K laserliner från USA idag. Har inte betalat vare sig tull eller moms för att hämta ut den. Någon som vet om det kommer senare med annan post?

...eller om man rent av får mycket annat att tänka på kanske kan slippa det ;)

Om det kom med UPS så kommer det en liten faktura med posten efter ett tag...

Det kom med U.S.P.S. Express mail och Posten inom landet.

Utgår från att det ska komma en faktura, får vänta och se. Det var deklarerat på kartongen utåt från U.S.P.S., dock inte inkl frakt. Ikryssat "övrigt" med förklaring, "verktyg". Har tidigare beställt linser från USA för ett antal år sedan när prisskillnaden var stor och då fick jag betala momsen för att få ut sakerna.

Lekkamraten skrev:
Det kom med U.S.P.S. Express mail och Posten inom landet.

Utgår från att det ska komma en faktura, får vänta och se. Det var deklarerat på kartongen utåt från U.S.P.S., dock inte inkl frakt. Ikryssat "övrigt" med förklaring, "verktyg". Har tidigare beställt linser från USA för ett antal år sedan när prisskillnaden var stor och då fick jag betala momsen för att få ut sakerna.
Ibland har man tur och de missar att ta tull på paketet, dock så har de blivit "bättre" och det är inte ofta som de missar nu för tiden... DHL verkar 100% av alla paket ta tull, posten lite mindre. Har beställt från kina ngn gång och då med ett fraktbolag som jag inte kommer ihåg, men de tull aldrig... Så har du inte fått tull när du hämtar paketet alt får det i handen så kommer du nog inte få det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.