Du kan köpa en omvandlare eller en europeisk laddare. De amerikanska laddarna fungerar sällan för 230/50 VAC. Det är inte ovanligt att folk sitter på flera 230/50-laddare till samma system, eftersom man brukar få med laddare om man köper extra maskiner med batterier.

Oftast brukar man komplettera med samma system som man redan har, och då blirt det inget problem med laddaren.
Batterierna brukar vara samma i hela världen, så länge du håller dig till samma typ av batterier. Jag förutsätter att det rör sig om Li-jon-batterier?

Om du berättar mer om vad du tänkte skaffa, så kan vi ge bättre svar.

Köpte en Bosch skruvdragare i USA. Laddaren var enbart avsedd för 120V så det blev att köpa en ny laddare här i Sverige.

Brukar gå att hitta laddare till ok pris på Tradera tex.

Till datorer så funkar det i USA, iaf med den jag hade.
Adaptern klarade från typ 120 -240 volt men det kanske är mer valt att dom funkar än med laddare till verktyg

Kör en av mina Senco Fusion laddare med omvandlare från ClasO, funkar fint.

Har ett antal maskiner från USA och senaste inköpet är en kompressor på ca 2400W. Den matar jag via en 240-120V trafo och det funkar bara bra. Var lite rädd att den skulle gå sakta då den är gjord för 60Hz, men det har inte märkts något av.

Ok, jag funderade på att köpa mig en Bosch gks 18v cirkelsåg, med batteri och sedan köper jag mig en svensk laddare eller bara en skruvdragare i samma model fast svensk. Borde funka?

Några tips på bra hemsidor att beställa från??

Har för mig att Axminster sålde den för £99, kika där!

Bättre att köpa laddare från Tyskland så får man rätt kontakt från början.

https://www.lefeld.de/ är många nöjda med. Själv brukar jag hitta bästa möjliga pris på idealo.de. Bara man har artikelnumret brukar det gå lätt att hitta rätt vara.

Importkostnaderna är frakten. Tyskland är med i EU.......

Beror helt på vad du tar in. Men fraktkostnaderna specificeras ganska exakt i de flesta webbshoppar. Lägg det du vill ha i korgen och klicka på Checka ut så ser du den direkt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.