187 992 läst ·
634 svar
188k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Du kan köpa en omvandlare eller en europeisk laddare. De amerikanska laddarna fungerar sällan för 230/50 VAC. Det är inte ovanligt att folk sitter på flera 230/50-laddare till samma system, eftersom man brukar få med laddare om man köper extra maskiner med batterier.
Oftast brukar man komplettera med samma system som man redan har, och då blirt det inget problem med laddaren.
Batterierna brukar vara samma i hela världen, så länge du håller dig till samma typ av batterier. Jag förutsätter att det rör sig om Li-jon-batterier?
Om du berättar mer om vad du tänkte skaffa, så kan vi ge bättre svar.
Oftast brukar man komplettera med samma system som man redan har, och då blirt det inget problem med laddaren.
Batterierna brukar vara samma i hela världen, så länge du håller dig till samma typ av batterier. Jag förutsätter att det rör sig om Li-jon-batterier?
Om du berättar mer om vad du tänkte skaffa, så kan vi ge bättre svar.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 281 inlägg
Har ett antal maskiner från USA och senaste inköpet är en kompressor på ca 2400W. Den matar jag via en 240-120V trafo och det funkar bara bra. Var lite rädd att den skulle gå sakta då den är gjord för 60Hz, men det har inte märkts något av.
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Ok, jag funderade på att köpa mig en Bosch gks 18v cirkelsåg, med batteri och sedan köper jag mig en svensk laddare eller bara en skruvdragare i samma model fast svensk. Borde funka?
Några tips på bra hemsidor att beställa från??
Några tips på bra hemsidor att beställa från??
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Ok något tips på hemsida i Tyskland att beställa från?
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Vad brukar import kostnaderna bli från Tyskland?
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Ok låter bra, brukar det va dyr frakt?