5 375 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Privata farthinder på återvändsgata!
Bor utmed en återvändsgata med 25 fastigheter i form av småhus. Nu har ett par barnfamiljer, som tycker att någon kör för fort på gatan, placerat ut ett par blomlådor vid infarten till återvändsgatan. Detta gör att man får svänga lite extra när man kör in på gatan och förhoppningsvis minskas farten.
Nu till mina frågor.
Får vem som helst ställa ut sådana blomlådor på en vanlig gata, även om den är en återvänsgata?
Kan vem som helst gå och flytta dess lådor om man så önskar?
Om det fodras tillstånd, vilken myndighet i staden hanterar detta?
Nu till mina frågor.
Får vem som helst ställa ut sådana blomlådor på en vanlig gata, även om den är en återvänsgata?
Kan vem som helst gå och flytta dess lådor om man så önskar?
Om det fodras tillstånd, vilken myndighet i staden hanterar detta?
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Ring gatukontoret så kommer de flytta samt ge utskällning/berätta vad som gäller på deras väg (inte barnfamiljernas väg...)
Det där är ett jävla oskick.
Flytta undan skiten, finns det inte någon paragraf som säger att man är skyldig att undanröja trafikfaror och hinder om man är kapabel till det?
Sen, se till att de som bor i området kör som folk! De somkör värst brukar vara stressade småbarnsföräldrar som i sin tur klagar på trafiken och sätter ut blomlådor framför sina hus tre kvarter bort.
Den allmänna uppfatningen bland dessa 80-talister är ju att framför mitt hus ska det helst inte vara någon trafik alls men jag ska minsann få köra som jag vill var jag vill.
Flytta undan skiten, finns det inte någon paragraf som säger att man är skyldig att undanröja trafikfaror och hinder om man är kapabel till det?
Sen, se till att de som bor i området kör som folk! De somkör värst brukar vara stressade småbarnsföräldrar som i sin tur klagar på trafiken och sätter ut blomlådor framför sina hus tre kvarter bort.
Den allmänna uppfatningen bland dessa 80-talister är ju att framför mitt hus ska det helst inte vara någon trafik alls men jag ska minsann få köra som jag vill var jag vill.
Klicka här för att svara