På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
Verktygsentusiasten Per-Henrik Lundblom väger pris mot prestanda och delar med sig av sin lista över de tio mest prisvärda verktygen som finns där ute
Du kan läsa artikeln här: Prisvärda verktyg
Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
Du kan läsa artikeln här: Prisvärda verktyg
Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
Dyrt eller inte att hyra får nog stå upp till var och en. När jag köpte maskinen kollade jag hyra inklusive två kronor i olika diameter. Hyrkostnad för en helg inklusive minimislitage på kronorna blev högre än vad allt kostade inklusive frakt (~2000 kr) från Tyskland. En borrkrona kostar typiskt mindre än att hyra en med minsta möjliga slitage.nimhed skrev:
Troligtvis tillhör du inte samma kategori som jag gör när det kommer till hur vi definierar och uppfattar hur prisvärd en vara är. Notera min "ansvarsskrivning" i ingressen. Det kan ju även vara så att även om du precis som jag definierar prisvärt som något med bra prestanda (för paramter X/Y/Z) i förhållande till priset, så har du ett lägre krav på den absoluta prestandan eller det absoluta priset.T Polos skrev:
Som med mitt exempel, som möbelsnickare behöver jag sällan en bättre skruvdragare, till skillnad med alla installationshantverkare (byggsnickare, finsnickare, elektriker, osv) så använder jag nästan aldrig skruvdragaren och då blir min skitmaskin prisvärd. Å andra sidan tycker jag att en justersåg från Altendorf eller Format4 på 300 000kr är prisvärd...phl skrev:
Troligtvis tillhör du inte samma kategori som jag gör när det kommer till hur vi definierar och uppfattar hur prisvärd en vara är. Notera min "ansvarsskrivning" i ingressen. Det kan ju även vara så att även om du precis som jag definierar prisvärt som något med bra prestanda (för paramter X/Y/Z) i förhållande till priset, så har du ett lägre krav på den absoluta prestandan eller det absoluta priset.