11 440 läst ·
46 svar
11k läst
46 svar
Pris vid dränering??
Tänkte inte på att det finns rör på rulle också, har andrlig sett nån använda nått annat än raka rör när man dränerar runt villor. Spontant verkar det mycket enklare att få till rätt fall med vanliga raka rör än med slang.
Angående inspektionen så fick jag uppgiften att det inte ska vara mer än två 90 graders vinklar (hörn) mellan inspektionshålen.
Angående din offert:
Isolerhållarna jag har kvar allihopa, jag har inte riktigt fattat vad man ska med dom till egentligen. Det är lika enkelt att hålla upp skivorna och sedan fylla tillbaka. Det har funkat utmärkt dom gånger jag dränerat iaf.
Även tätguckan att ha bakom plastlisten mot grunden har jag kvar. Det är helt torrt närmast huset hos mig oavsett väderlek så jag hoppade det momentet.
I övrigt tipsar jag dig om att ta en offert direkt från MDT AB (Isodrän). Det blev billigast för mig trots bra priser hos bygghandlarn. Du hämtar enklast själv prylarna hos MDT i Länna. MDT skiljer sig också från Pordrän i det avseendet att dom svarar i telefon när man ringer, är hjälpsamma med tips och råd och är väldigt kunniga på området. Bara den dåliga servicen var skäl nog att dumpa Pordrän även om produkten är likvärdig.
Angående inspektionen så fick jag uppgiften att det inte ska vara mer än två 90 graders vinklar (hörn) mellan inspektionshålen.
Angående din offert:
Isolerhållarna jag har kvar allihopa, jag har inte riktigt fattat vad man ska med dom till egentligen. Det är lika enkelt att hålla upp skivorna och sedan fylla tillbaka. Det har funkat utmärkt dom gånger jag dränerat iaf.
Även tätguckan att ha bakom plastlisten mot grunden har jag kvar. Det är helt torrt närmast huset hos mig oavsett väderlek så jag hoppade det momentet.
I övrigt tipsar jag dig om att ta en offert direkt från MDT AB (Isodrän). Det blev billigast för mig trots bra priser hos bygghandlarn. Du hämtar enklast själv prylarna hos MDT i Länna. MDT skiljer sig också från Pordrän i det avseendet att dom svarar i telefon när man ringer, är hjälpsamma med tips och råd och är väldigt kunniga på området. Bara den dåliga servicen var skäl nog att dumpa Pordrän även om produkten är likvärdig.
Det blir raka rör.MathiasS skrev:
Jag har varit i kontakt med massor av företag och gjort offertförfrågningar. Jag blev bäst bemött av MDT AB. Hur trevliga som helst och det hade bland de bästa priserna. jag har inte bestämt mig helt ännu, men MDT har mitt förtroende.MathiasS skrev:I övrigt tipsar jag dig om att ta en offert direkt från MDT AB (Isodrän). Det blev billigast för mig trots bra priser hos bygghandlarn. Du hämtar enklast själv prylarna hos MDT i Länna. MDT skiljer sig också från Pordrän i det avseendet att dom svarar i telefon när man ringer, är hjälpsamma med tips och råd och är väldigt kunniga på området. Bara den dåliga servicen var skäl nog att dumpa Pordrän även om produkten är likvärdig.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden