Idag bor vi i ett reveterat hus ifrån 1953 där reviteringen börja spricka på lite olika ställen. Vad skulle det gå på att göra om det, är det värt det eller ska man sätta trä panel. Huset är 10x8 M och i 1 1/2 plan någon som har ett ca pris ???
 
Vad hett firman, jobbar dom i småland åxå eller vet du någon annan småland ??
 
Firman heter Sydfasad AB och finns i Karlshamn, Blekinge. Vad jag vet så jobbar dom i Småland. Har bla gjort IKEA-hotellet i Älmhult. Ring och kolla! Det var ca 1 år sedan jag anlitade dom.
 
Var 45000:- inklusive material??? Vad var det för typ av puts? Låter billigt!
mvh stenhus05
 
45 + moms var för ALLT. Jobb, material och vi fick dessutom låna byggnadsställningarna i ca 2månader för att måla fönster osv.

Har för mig att dom använde sig av Starkas produkter.
 
Vi skall putsa om vårt 30-talshus, men det är en hel del som måste knackas ned. Hur var det med ditt hus, det låter oerhört billigt, jag har pris på 1000:- per kvadrat, då med tilläggsisolering. Jobbar firman ifråga i Stockholm tror du?
 
Jobbar firman ifråga i Stockholm tror du?
Har svårt att tro det. Vi ligger ca 55mil söder om Stockholm. Men ring och fråga.

www.sydfasad.com
 
Vi byggde till vårt putsade 50-talshus för två år sedan med fasad på tillbyggnad (trästomme) med 50 mm isolering + ca 10 mm infärgad puts samt lika på den gamla putsade fasaden.

Kostnad enl offer mellan 800 och 1300 kr/m2. Självklar nöp vi det billigare alternativet. Med nya 3-glasfönster är huset ibland kusligt tyst.
Låt inte ekonomin hindra dig. Puts är i princip underhållsfritt! Ångrar bara att vi inte valde aluminiumfönster!

:D

 
45.000 är oförståligt billigt för oss som bor i Stockholmsområdet. Jag håller på just nu. Det var mycket att knacka ned dock.
Jag tog i 6 offerter. Det billigaste hamnade på 89.000 och det dyraste på 230.000.
 
Det finns så otroligt många sätt att putsa ett hus och därför skiljer sej priserna nästan våldsamt.

När man pratar puts bör/måste man nästan ange hela konstruktionen för att det ska bli rättvisa bilder.
 
Jag skulle vilja påstå att Fasting har rätt, som så många gånger förrut. Jämför inte äpplen och päron.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.