5 455 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
pris på våtrumsmatta
vad tycker ni är rimligt pris på att sätta våtrumsmatta
i mitt badrum 8m2 golv och väggar?
hur många timmar borde det ta,,att bara sätta upp matta?
fick en offert där jag räknade ut att det skulle ta 22 tim..
tycker jag låter mycket..borde man inte klara det på 1 dag 8tim..
spackling o slipning kommer utanför offerten..
jag tar bort den gamla mattan själv
i mitt badrum 8m2 golv och väggar?
hur många timmar borde det ta,,att bara sätta upp matta?
fick en offert där jag räknade ut att det skulle ta 22 tim..
tycker jag låter mycket..borde man inte klara det på 1 dag 8tim..
spackling o slipning kommer utanför offerten..
jag tar bort den gamla mattan själv
Klart dom kan göra detta på en dag men kanterna brukar spacklas, iofs så kan ett spackel som torkar snabbt användas men inte ska det ta 22 timmar effektiv tid tycker jag. En annan sak jag kom att tänka på var att i hörnen ska det svetsas och dom ville gärna låta mattan härda fast riktigt innan dom påbörjade spacklingen och uppsättning av väggmattan.
Du har väl begärt in offerter från flera företag?
Redigerat:
Är det mycket rör eller liknande i väggar / golv?
Snedtak? Takhöjd? Ska väggen hängas eller rullas?
22h utan spackling lät mycket...
19h hade jag på sista då var det mycket spackling på både golv och vägg (brunnsbyte och infrästa elkablar) tiden är alltså spackling och golv & vägg sättning av matta och lite städning en en många 5km vändor
19h hade jag på sista då var det mycket spackling på både golv och vägg (brunnsbyte och infrästa elkablar) tiden är alltså spackling och golv & vägg sättning av matta och lite städning en en många 5km vändor
jadå..den andra offerten var 4 tusen billigareMr Sound skrev:Klart dom kan göra detta på en dag men kanterna brukar spacklas, iofs så kan ett spackel som torkar snabbt användas men inte ska det ta 22 timmar effektiv tid tycker jag. En annan sak jag kom att tänka på var att i hörnen ska det svetsas och dom ville gärna låta mattan härda fast riktigt innan dom påbörjade spacklingen och uppsättning av väggmattan.
men dom hade inte skrivit ut arbetskostnaden utan bara bara hela kostnaden
fick pris på spackling golv o väggar 6500kr..vet inte om det är ok pris?
får nog ta och få in mer offerter...sklijer ju en hel del tydligen
helt släta väggar,bara vattenrör som kommer genom golv.nino skrev:Är det mycket rör eller liknande i väggar / golv?
mattan ska rullas runt rummet..på väggen..så inget krångligt alls
undra om man kan få dem att jobba utan offert...
bara efter dom timmar dom är här..jag får ju vara hemma så man har koll på deras timmar..
blir säkert biligare..för alla firmor lägger på lite extra för att vara på den säkra sidan,och inte förlora på jobbet.
men inte säkert dom vill jobba per timme...blir mindre vinst för dem då....
Kommer du använda ROT avdrag?
Då har du troligen orsaken till 22 timmar
Du får betala 11 timmar och staten de andra 11 timmarna och du blir lycklig över att kraftigt sänka kostnaden.
Hade en mycket bra mattläggare (Hasse) när vi byggde huset 1985
Om jag inte minns helt fel så tog vårt badrum (5,5m2) max en dag och då var det många rör genom golvmattan plus väggmattan.
Hög kvalitet eftersom jag just nu på egen hand renoverar badrummet och inga fuktskador hittades.
Alltså perfekt gjort arbete utan slarv som skulle kunna påverka tiden.
Tror inte han var extremt snabb utan normalt arbete.
mvh Roland
Du får betala 11 timmar och staten de andra 11 timmarna och du blir lycklig över att kraftigt sänka kostnaden.
Om jag inte minns helt fel så tog vårt badrum (5,5m2) max en dag och då var det många rör genom golvmattan plus väggmattan.
Hög kvalitet eftersom jag just nu på egen hand renoverar badrummet och inga fuktskador hittades.
mvh Roland
ja ska använda rot-bidraget..rolri skrev:Kommer du använda ROT avdrag?
mvh Roland
men golvfirmorna ska väl inte dubbla timmarna för det..
är ju bara dom som tjänar på rot då..
när det bara tar hälften av timmarna egentligen
Nackdelen med fastpris är ju just det, kunden vill veta vad det kostar, utföraren vill skydda sig med oförutsedda saker alltså lägger man på (lite för mycket ibland)
Bäst är om man kan göra upp om ett takpris, alltså max vad det får kosta sen justera ner om det går fortare (iof brukar takpris bli självuppfyllande...)
Sen är det lite upptill beställaren att tolka offerter, jag bommade ett jättejobb pga av att jag skrev ut ett maxpris som skulle justeras ner, dom som fick det låg på halva mitt pris... ska ringa och fråga vad det landade på i slutet... inärheten av mitt pris kan jag tro...
Bäst är om man kan göra upp om ett takpris, alltså max vad det får kosta sen justera ner om det går fortare (iof brukar takpris bli självuppfyllande...)
Sen är det lite upptill beställaren att tolka offerter, jag bommade ett jättejobb pga av att jag skrev ut ett maxpris som skulle justeras ner, dom som fick det låg på halva mitt pris... ska ringa och fråga vad det landade på i slutet... inärheten av mitt pris kan jag tro...
Klicka här för att svara