6 151 läst ·
41 svar
6k läst
41 svar
Pris på fönsterbyte
Moderator
· Stockholm
· 57 710 inlägg
Det låter som du pratat med en fönsterbytarfirma. Undvik dem. Kolla med en lokal snickare, med gott rykte istället. Det blir oftast billigare och bättre. Fönsterbytarfirmorna är ofta rena säljbolag, säljare med noll eller minimal kunskap om fönster och byggfrågor. Sedan tar de in olika hantverkare till absolut lägsta kostnad (för dem). Ibland blir det bra/OK, ofta dåligt med inkomepenta (men billiga) hantverkare. I en del fall tar fönsterbytarfirman in en hantverkarfirma, som inte heller har någon personal, utan som i sin tur importerar billig arbetskraft, med allt från uselt till katastrof resultat.
Ja är ju fönstebytarfirma jag har kontaktat, gjorde så eftersom jag ville ha de lämpligt, men då kanske man får räkna med att man får betala överpris med😏H hempularen skrev:Det låter som du pratat med en fönsterbytarfirma. Undvik dem. Kolla med en lokal snickare, med gott rykte istället. Det blir oftast billigare och bättre. Fönsterbytarfirmorna är ofta rena säljbolag, säljare med noll eller minimal kunskap om fönster och byggfrågor. Sedan tar de in olika hantverkare till absolut lägsta kostnad (för dem). Ibland blir det bra/OK, ofta dåligt med inkomepenta (men billiga) hantverkare. I en del fall tar fönsterbytarfirman in en hantverkarfirma, som inte heller har någon personal, utan som i sin tur importerar billig arbetskraft, med allt från uselt till katastrof resultat.
Byggnadsvårdare
· Norrahammar
· 105 inlägg
Kolla med en lokal snickare med bra rykte istället! Finns alltid småfirmor med duktiga snickare som kommer göra det både billigare och bättre. Har man dessutom någon snickare man litar på är det bättre att köra löpande istället för fastpris.Marcus Brolin skrev:
Du kan ofta få bra priser på fönster om du ber om offert från några bygghandlar. Vi fick superpris på våra fönster och dörrar (Elitfönster) från Beijer och landade långt under t.ex. Hornbachs billigare fönstermärken. Sen kan du göra samma sak med installationen, dvs be om offerter på det jobbet. Jag tror du kan få ett bättre deal då och får "märkesfönster" istället för fönsterbytarnas egna fönster.
Ja så är de ju garanterat! Är ju i och för sig SP fönster som är på offertenC Conqvist skrev:Du kan ofta få bra priser på fönster om du ber om offert från några bygghandlar. Vi fick superpris på våra fönster och dörrar (Elitfönster) från Beijer och landade långt under t.ex. Hornbachs billigare fönstermärken. Sen kan du göra samma sak med installationen, dvs be om offerter på det jobbet. Jag tror du kan få ett bättre deal då och får "märkesfönster" istället för fönsterbytarnas egna fönster.
Betalade 99 tusen för 8 fönster 1 balkongdörr och 1 stor altandörr dubbeldörr helglasad. Alu trä från Nordiska fönster smidigt att beställa själv från deras hemsida. Detta är utan bytet som jag gjorde själv.Marcus Brolin skrev:
Hej. Jag köpte fönster från fönsterpro. Träfönster med alu ute. Fönstren ser likadana ut som de Elit vi har. Kolla deras hemsida, de har även en väldigt bra kundtjänst att fråga. Om du köper fönstren själv kan du låta en snickare byta dem, borde bli mycket billigare än offertenMarcus Brolin skrev:
Beror ju lite på vilka fönster man vill ha åxå. Finns en uppsjö av olika fönster. Ska du ha med eller utan spröjs, ventiler och aluminium eller trä. Ett vridfönster från elitfönster runt 10x12 ligger på ca 7-8000 tusen. Går säkert hitta både lite billigare och dyrare. En helglasad altandörr 10-21 ca 14-15000. Fasta fönster lite billigare. Finns andra bra märke åxå som är billigare. Jag hade köpt in fönstren själv och sen letar du upp en bra snubbe som hjälper dej sätta dit dom. Är du osäker på storlek på dina fönster så kan han säkert hjälpa dej med det åxå.Marcus Brolin skrev:
Ja de är ju de där med att veta storlekar för en som är värdelös på sånt här😂Aajnor skrev:
Beror ju lite på vilka fönster man vill ha åxå. Finns en uppsjö av olika fönster. Ska du ha med eller utan spröjs, ventiler och aluminium eller trä. Ett vridfönster från elitfönster runt 10x12 ligger på ca 7-8000 tusen. Går säkert hitta både lite billigare och dyrare. En helglasad altandörr 10-21 ca 14-15000. Fasta fönster lite billigare. Finns andra bra märke åxå som är billigare. Jag hade köpt in fönstren själv och sen letar du upp en bra snubbe som hjälper dej sätta dit dom. Är du osäker på storlek på dina fönster så kan han säkert hjälpa dej med det åxå.