2 671 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Pris på falsat plåttak
Jag är på gång att köpa en fastighet med två gamla hus på. Det ena är ett falsat plåttak som är lagt med skivtäckning och det måste läggas på samma sätt vid takbyte. Det är 4 ränndalar och uppvik, ca 170 kvm tak. Två skorstenar med hattar.
Nästan två våningar så krävs rätt hög ställning. Vad är rimligt pris om man förutsätter att brädtaket är i bra skick.
Ligger ingen papp idag men det ska läggas på befintligt brädtak.
Hus nr. 2 är tegeltak där pannorna ska plockas ner och återanvändas. Ny papp och läkt och upp med pannorna igen.
Ca 120 kvm tak, två ränndalar vid takkupa. Vanligt sadeltak
Tack för hjälpen.
Nästan två våningar så krävs rätt hög ställning. Vad är rimligt pris om man förutsätter att brädtaket är i bra skick.
Ligger ingen papp idag men det ska läggas på befintligt brädtak.
Hus nr. 2 är tegeltak där pannorna ska plockas ner och återanvändas. Ny papp och läkt och upp med pannorna igen.
Ca 120 kvm tak, två ränndalar vid takkupa. Vanligt sadeltak
Tack för hjälpen.
Besserwisser
· östergötland
· 2 655 inlägg
Jag skulle bli förvånad om plåttaket blir billigare än 500000....
Och när du skriver att det måste vara skivtäckning så misstänker jag k märkt ,och då kan det finnas fler krav som blir dyrare
Men @pelle plåttak kan det bättre
Och när du skriver att det måste vara skivtäckning så misstänker jag k märkt ,och då kan det finnas fler krav som blir dyrare
Men @pelle plåttak kan det bättre
Det är ju sjukt mycket pengar för lite papp och plåt. Men risken finns att du har rätt. Bara ställningen kostar runt 80000 kr.plåtrickard skrev:
Klicka här för att svara