Pris på el

3k läst  3 svar

1. A
    Medlem Nivå 1
    Jag har ett nybyggt hus med oinredd övervåning, med en yta på 75m2. Det rör sig om 3 rum och badrum. Tanken e att allt ska isoleras, väggar byggas, mao allt ska göras från grunden. Frågan är hur mycket man bör betala för ordna med elen? Vad bör en offert ligga på där kabeldragning osv ingår + arbetskostnad, dvs en total kostnad? Hur många arbetstimmar kan det röra sig om?
    Tanken är att först isolera, är det nödvändigt att en elektriker är med redan i detta skede av bygget? Vore tacksam om någon med kunnande inom branschen kunde ge mig vägledning.

2. E
    Medlem · Nivå 21
    Om du tar med elektrikern redan från början underlättar du hans arbete och jag tror att du tjänar nån tusenlapp

3. A
    Medlem Nivå 1
    Jag förstår, finns det något elektrikern kan göra i samband med isolationsarbetet? Jag försöker bilda mig en uppfattning om vad som är rimligt, gillar inte tanken på att en elektriker kan begära ett överpris pga min brist på kunnande, vore bra om jag visste lite mer vad gäller priser, på ett ungefär några tusen upp eller ner, vad det bör kosta och hur många timmar man kan debitera?

4. E
    Medlem Nivå 12
    mellan 15-20 tusen, för en enklare installation. + moms

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: