5 140 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Pris N1XV
Sida 1 av 2
Hej!
Tänkte gräva ner kabel till vår gäststuga. Vad är listpriset på N1XV 3G2.5 R100 hos grossisterna? (Elektroskandia, Storel)
Hittade den tyska motsvarigheten på Voltus.de för tusenlappen ink. frakt.
http://www.voltus.de/index.php?cl=d...pe=list&&sid=a52e3c692acfb2b1f5bde20613526297
NYY-J är beteckningen och specifikationerna verkar vara snarlika N1XV. Är denna kabel godkänd i Sverige?
Tänkte gräva ner kabel till vår gäststuga. Vad är listpriset på N1XV 3G2.5 R100 hos grossisterna? (Elektroskandia, Storel)
Hittade den tyska motsvarigheten på Voltus.de för tusenlappen ink. frakt.
http://www.voltus.de/index.php?cl=d...pe=list&&sid=a52e3c692acfb2b1f5bde20613526297
NYY-J är beteckningen och specifikationerna verkar vara snarlika N1XV. Är denna kabel godkänd i Sverige?
Jag köpte härifrån till hyfsade pengar
http://www.elkatalogen.se/catalogsearch/result/index/?dir=asc&limit=30&order=price&q=n1xv
http://www.elkatalogen.se/catalogsearch/result/index/?dir=asc&limit=30&order=price&q=n1xv
Hutlöst! Över 50 kronor / meter ink. moms & ex. rabatt. De vet säkerligen hur man tar betalt!Müssli skrev:
Tack för tipset! Just nu lutar det ändå åt den tyska kabeln. Verkar motsvara EKKJ i de tekniska specifikationerna gällande material och arbetstemperaturer men med 3 ek utan jordfläta. Blandning mellan EKKJ & N1XV alltsåDede77 skrev:
Tack för svaren och tipsen! Längden är egentligen bara 35 meter meter. Resten går åt till lite annat såsom ytterbelysning.
Listpris ger en fingervisning om det egentliga priset. Även om firmorna har 60 procent rabatt så är de dyra för att vara grossist. vad kostar samma kabel hos Malmberg den normala, inte Home?
Listpris ger en fingervisning om det egentliga priset. Även om firmorna har 60 procent rabatt så är de dyra för att vara grossist. vad kostar samma kabel hos Malmberg den normala, inte Home?
Just nu har Malmbergs kampanj på N1XV och 3g2,5 kostar 7:81/m vad det ordinarie priset är kan jag inte säga.
Hos Ahlsell betalar jag ca 12:-/m
Elektroskandia ca 17:-/m
Hos dom två "stora" kan man prata med en säljare och få bättre priser om man tycker att det är värt besväret.
Ps
OBS det är INTE samma kabel men ungefär likvärdiga.
Hos Ahlsell betalar jag ca 12:-/m
Elektroskandia ca 17:-/m
Hos dom två "stora" kan man prata med en säljare och få bättre priser om man tycker att det är värt besväret.
Ps
OBS det är INTE samma kabel men ungefär likvärdiga.
Listpriser på kabel är ju rena skämtet...och har varit länge...
Nu har ju inte listpriser/verkliga priser nån "bäring" på privatkunder och dom som handlar hos grossisterna är ju fullt medvetna om läget. Att sedan vissa aktörer debiterar efter den listan kan ju vara lite tokigt. Det är en prislista som är avsedd att ligga till grund för dom rabattbrev företagarna får, inget annat. Och alla bör vara medveten om att rabattsatserna varierar myyyyycket från företag till företag och det beroende på vad företaget sysslar med.
Tex elektroskandia har några hundratusen olika artiklar i sitt sortiment och som elinstallatör har jag bra priser på VISS del av sortimentet men får betala samma "vansinnespriser" som "vanligt folk" på andra artiklar. I alla fall om jag inte gör det alla borde göra och det är förhandla och kolla priser INNAN man köper.
Tex elektroskandia har några hundratusen olika artiklar i sitt sortiment och som elinstallatör har jag bra priser på VISS del av sortimentet men får betala samma "vansinnespriser" som "vanligt folk" på andra artiklar. I alla fall om jag inte gör det alla borde göra och det är förhandla och kolla priser INNAN man köper.
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Jag läste på något forum om en som hade konto på Ahlsell, men ingen som helst rabatt på el material, och som skulle ha FK kabel till källaren hemma. Han köpte i alla fall fem stycken 100 meters rullar och fick sen en faktura på 1200 kr plus moms per rulle. Samma kabel hade hos Jula kostat 269 kr med moms per rulle.
Ifall man behöver betala listpriset utan rabatt så blir det dyrt.
Ifall man behöver betala listpriset utan rabatt så blir det dyrt.