Hej

Jag har en undran vad ni som gjort invändig målning inkl tapet och utvändig målning själv betalat för materialet?
I vårt fall handlar det om ett tvåplans på 171 kvm.
 
Jag har räknat att invändig tapetsering (inkl tapetklister & spackel), kostar ca 50 kr/kvm väggyta, och då kan du köpa en tapet för 200 kr/rulle.

Utvändigt så får du räkna med ca 50 kr/kvm fasadyta för tre strykningar (1 grund+2 strykningar).
 
Fick fakturan på invändigt målerimaterial igår, så det kan jag svara på.
Tapeter kostade totalt 7600+moms. Billigaste rullen 125:-, dyraste nästan 300:- (inkl moms men utan rabatt) och de flesta mitt emellan.
Allt övrigt material invändigt (takfärg, färg till lister, väv, tapetlim, kvistlack, spackel, tejp mm mm) 13 000:- +moms.
Totalt 25 800 inkl moms.
Huset är ett 1 1/2 plans på 200 kvadrat.
Tilläggas bör att vi fick 30% rabatt på allt material eftersom vi tog det genom målarens firma. Vi har alltså inte gjort något arbete själva, och arbetskostnaden är inräknad i snickarkontraktet genom hustillverkaren.
Vi fick nog hyfsade priser på materialet, för hustillverkarens färg-och tapetpaket skulle gått på 27 000:-, och då är det bara inräknat "standardtapeter".
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.