vad kostar krympreducerande betong per kubik?
Ska gjuta hus platta sen glätta golvet och ha det synligt?
Jag har fått pris men vill se vad andra fått för pris så man kan jämföra

T Toddep skrev:
vad kostar krympreducerande betong per kubik?
Ska gjuta hus platta sen glätta golvet och ha det synligt?
Jag har fått pris men vill se vad andra fått för pris så man kan jämföra
är priset från betongfabrik eller en gjutfirma?

Skriv ut det exakta receptet du fått pris på och vad som ingår i priset. Transport, betongpump, gjutning, glättning, efterhärdning mm. Så ska jag försöka hjälpa dig med vad ett ungefärligt pris borde ligga på.

B byggolle skrev:
Skriv ut det exakta receptet du fått pris på och vad som ingår i priset. Transport, betongpump, gjutning, glättning, efterhärdning mm. Så ska jag försöka hjälpa dig med vad ett ungefärligt pris borde ligga på.
Allt ingår som du skriver. Dom kör sen glättare man sitter och kör på och vanlig glättare också. Dom skär även delations fogar för golvet ska vara synligt som sagt så sprickor ska försökas undvikas.
263 kvm yta och 38 kubik krympreducerande betong så det är ju lite dyrare per kubik.
2 mans jobb har dom räknat på.
Vet inte receptet på betongen

Svårt att uppskatta utan all information men minst 100 000 plus moms skulle jag tro att det landar på iaf. Ligger jag i krokarna av priset du fått offert på?. Kul att veta om jag räknat någorlunda rätt.

B byggolle skrev:
Svårt att uppskatta utan all information men minst 100 000 plus moms skulle jag tro att det landar på iaf. Ligger jag i krokarna av priset du fått offert på?. Kul att veta om jag räknat någorlunda rätt.
69 tusen plus moms :)

Bara att slå till då . Komihåg att hålla plattan fuktig minst 10-14 dygn efter gjutning.

B byggolle skrev:
Bara att slå till då . Komihåg att hålla plattan fuktig minst 10-14 dygn efter gjutning.
Hur länge ska man vänta innan man lägger pappen som glidskikt och sen blrjar mura upp ytterväggarna?

Bästa svaret

Ni som ska ha synligt betonggolv i hela huset bör inte göra något mer än att vattna plattan de 2 första veckorna. Men har du någon entreprenör som står och väntar på att få sätta igång kommer de säga att 1-2 dagar räcker. Men hade det varit min platta så hade jag väntat 2 veckor.

• Gilla
Toddep
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.