Behöver kitta om 2 stora fönster ut mot balkongen + fönstret i själva balkongdörren. Vad borde detta hamna på i pris med rotavdraget inkluderat?
Rätt så mycket pill misstänker jag så frågan om det kan vara värt att lägga ut det till en hantverkare.

Det är väl gjort på några timmar....knappt så en hantverkare vill ta det på ROT för så få timmars arbete.

Hej
Om det är vanliga fönster klarar du det själv på några timmar.Värm det gamla kittet med varmluftpickan om det sitter och peta bort det. En varmluftspicka kostar 99kr på ÖB om du inte vill lägga ut pengar på ett märkesverktygt. Sen oljar du kitfalsen och lägger på nytt kit. Jag brukar forma till kitet med en slö morakniv.
Glöm inte att måla kittet annars kommer fåglarna äta upp det.Själv har jag fått kita om ett fönster 6 ggr nu pga fåglarna :wow::wow::x:@.
Fredrik

ok så man behöver inte byta stiften? det vore svårt i såna fall då det är rätt så stora fönster ifall man skulle behöva ta ner dom...om man kan göra det medans fönstren sitter på plats så borde det gå...vilken sorts olja skall man använda?
och kan man måla kittet med vanlig vit fönsterfärg?

Hej
Olja med grundolja som passar ihop med den färgen du valt.
Du ska måla kittet och någon mm upp på glaset.
Fredrol

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.