Det är vettigt att köra primer, men inte alltid nödvändigt. Det skadar dock aldrig, så jag tycker att man alltid ska göra det. En flaska primer kostar under hundringen, och är garanterat billigare än tätskikt (men om man nu råkar ha en halv hink tätskikt över så fungerar det precis lika bra).