I samband med badrumsrenovering har vi bytt ut vanliga vattenlås till Easy Clean lås från Prevex.
Men nu har det börjat lukta avlopp så funderar på om konstruktionen faktiskt bildar ett lås mot att lukten kan tränga upp. Har ni erfarenhet av dem?
(finns på jula och bauhaus bla)
Men nu har det börjat lukta avlopp så funderar på om konstruktionen faktiskt bildar ett lås mot att lukten kan tränga upp. Har ni erfarenhet av dem?
(finns på jula och bauhaus bla)
Kikade på den , ser lite lustig ut , verkar som att ventilen i handfat ska vara stängd -
röret ut sitter i botten av av av utgående , . normalt är utgående kopplad lite högre upp på utgåemde för att ett vattenlås blir till
Känner inte till den konstruktion som bild visar , kan vara riktig med vattenlås men är inte säker att det finns
röret ut sitter i botten av av av utgående , . normalt är utgående kopplad lite högre upp på utgåemde för att ett vattenlås blir till
Känner inte till den konstruktion som bild visar , kan vara riktig med vattenlås men är inte säker att det finns
Att det är ett vattenlås är det ju ingen tvekan om.
Vad är det som kan lukta? Ligger alla tätningar ordentligt i?
Jag såg reklam för denna för ett tag sen, men jag har dock aldrig installerat denna varianten själv.
https://media1.bauhaus.se/media/pdf/3245486A.pdf
Vad är det som kan lukta? Ligger alla tätningar ordentligt i?
Jag såg reklam för denna för ett tag sen, men jag har dock aldrig installerat denna varianten själv.
https://media1.bauhaus.se/media/pdf/3245486A.pdf
Det känns som om lilla ringpackningen som sitter på plaströret är sladdrig och inte kan hålla tätt ordentligt. Ska felsöka mer idag. Den hade ju fått så bra betyg på bauhaus så tänkte att den kommer fungera bra.
När vi fyller upp handfatet med vatten så kommer avloppslukten upp via brädavloppet istället.
När vi fyller upp handfatet med vatten så kommer avloppslukten upp via brädavloppet istället.
Det är helt nytt så det är inte smutsigt alls.L Liteavvarje skrev:
Igår blev den plötsligt tät igen. Imorse också. Använde den imorse (tvättade händerna) Men nu har den plötsligt börjat lukta igen och det kommer upp luft ur silen, stänger vi den kommer det ut från brädavloppet.
Tror inte själva grejen som man tar upp för att rensa har tillräckligt bra packning/passform så den glappar. Får kolla med Jula vad de säger...
Inte roligt "doft" att ha i lägenheten.
Kommer det luft upp där så har du ingen ventilation som fungerar i den delen , det kan vara något som hindrar , normalt med täta rör att det kluckar i handfat och diskbänk
sällsynt med det fenomenet i toastolar
Är det stopp i en stam för luften och man spolar och klucket kommer så är det början till stopp i avloppet
sällsynt med det fenomenet i toastolar
Är det stopp i en stam för luften och man spolar och klucket kommer så är det början till stopp i avloppet
Hej! Väcker liv i tråden. Har byggt nytt hus och satt i dessa. Efter ca ett år börjar problemen med lukt. Är det bara att ge upp och sätta vanliga vattenlås eller finns en lösning? (Fick nya utbytta och efter en tid uppstod samma problem)
Klicka här för att svara
