4 960 läst ·
41 svar
5k läst
41 svar
Pressorstat låg Akut hjälp snälla!
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Hittade du nån manual? https://www.ivt.se/support/manualer/?query=manual&searchAllDocuments=false
Lossa den stora skruven på cirkulationspumpen så ser du axeln där innanför (det kommer en liten skvätt vätska, men inte så mycket) . Snurrar den inte så kan man dra runt den med en mejsel och se om den har kärvar fast. Går den lätt att snurra för hand så är det nåt elektriskt.
tackar för all hjälp, har satt den på enbart tillskott, hoppas jag gjort rätt på den fronten i alla fall, annars blir det jävligt inatt 
Kommer säkert bli ett h-vete att få hit någon i morgon dock, lär ej hända i denna lilla håla.
Kommer säkert bli ett h-vete att få hit någon i morgon dock, lär ej hända i denna lilla håla.
Ge mig en mailadress så får du manualen för den , det är samma för liye olika IVTG Ganescha skrev:
VP löser på lågtryck som du säger , då finns det dåligt med värme att upptaga för den .
brukar för det mesta bero på ingen fart på köldbäraren
Har du manometer på den eller ett genomskinligt kärl hur ser det
Som en del saht här har du lossat den blanka mutter och kollat att pumpen går som den ska
vet du om det finns något filter , se bild , om det har kleggat igen lite så blir det dåligt med
flöde på kalla sidan
Som en del saht här har du lossat den blanka mutter och kollat att pumpen går som den ska
vet du om det finns något filter , se bild , om det har kleggat igen lite så blir det dåligt med
flöde på kalla sidan
Jadå, rensat filter och har tryck i kärlet.S skutten11 skrev:VP löser på lågtryck som du säger , då finns det dåligt med värme att upptaga för den .
flöde på kalla sidan
Har rensat båda filtrena. Ett satt inne i pumpen, varma sidan antar jag. Kan jag ha satt tillbaka den fel? Vrider jag på spaken så hör jag det skvalpar i röret så det borde ju ej vara några problem där.
Hmm.. inne där motorerna sitter? Det sitter ett filter där, jag rensade det. Kan det ha kommit luft in den vägen?S skutten11 skrev:
När jag har rensat filtret oxh vrider tillbaka kranen så skvalpar det i röret. Detta gör det även nu om jag vrider den fram å tillbaks.
Om brinecirkulationen krånglar så kan det frysa i förångaren. Då stannar den snabbt på lågtyck och man får inte igång den igen förr än den har vilat ett tag och tinat upp.
Testa att köra brinepumpen kontinuerligt (utan att kompressorn går) och se vad du får för temperaturer efter en stund.
Testa att köra brinepumpen kontinuerligt (utan att kompressorn går) och se vad du får för temperaturer efter en stund.