Pressade kopplingar är smidigt, det som gör att dessa kopplingar kommer i lite dålig dager är alla stressade montörer, allt måste gå så fort idag.
Tar man sig några sekunder extra så hinner man med alla steg som man ska göra för en tät skarv... Kapa, brotcsha, insticksmarkera, pressa, provtrycka.
Men allt för ofta idag så handlar det bara om kapa pressa och släppa på. Inte konstigt det läcker sen heller.
Pressmaskinen ska ju dessutom kalibreras med pressbackarna en gång per år på det.
Tar man sig några sekunder extra så hinner man med alla steg som man ska göra för en tät skarv... Kapa, brotcsha, insticksmarkera, pressa, provtrycka.
Men allt för ofta idag så handlar det bara om kapa pressa och släppa på. Inte konstigt det läcker sen heller.
Pressmaskinen ska ju dessutom kalibreras med pressbackarna en gång per år på det.
Klicka här för att svara
