8 493 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
Präglad markbetong..?
Tänkte kolla om det är någon här på forumet som har erfarenhet av Präglad markbetong, läste om det på en sida på nätet och det verkade ganska smidigt.

Vi har tänkt göra om vår infart och marksten e ju inte gratis direkt och detta verkar lite beständigare..? ???
Ligger en dålig asfalt på idag och den ryker illa kvickt när våren kommer.
All info mottages tacksamt 8)
Vi har tänkt göra om vår infart och marksten e ju inte gratis direkt och detta verkar lite beständigare..? ???
Ligger en dålig asfalt på idag och den ryker illa kvickt när våren kommer.
All info mottages tacksamt 8)
Hej!
André heter jag och jobbar med präglad markbetong. Detta finns som ett alternativ till marksten. Plattan som gjuts och präglas är ca 100mm beroende på vilken belastning den ska tåla. Betongkvaliten är högre än när man gjuter en vanlig husplatta detta pga att ytan utsätts för betydligt svårare påfrestningar. Betongen är stålfiberarmerad istället för traditionell armering.
Finns ett 20 tal olika mönster och olika ramar/friser.
Priser på präglad markbetong är beroede på åtkomlighet samt total yta, och hur många färger man blandar in, mönsterval spelar inte in dock hur många mönster man blandar in.
En bra sida för att kunna se mönster är www.capton.se
Kontakta mig gärna för med info
André Danielsson
044-247050
André heter jag och jobbar med präglad markbetong. Detta finns som ett alternativ till marksten. Plattan som gjuts och präglas är ca 100mm beroende på vilken belastning den ska tåla. Betongkvaliten är högre än när man gjuter en vanlig husplatta detta pga att ytan utsätts för betydligt svårare påfrestningar. Betongen är stålfiberarmerad istället för traditionell armering.
Finns ett 20 tal olika mönster och olika ramar/friser.
Priser på präglad markbetong är beroede på åtkomlighet samt total yta, och hur många färger man blandar in, mönsterval spelar inte in dock hur många mönster man blandar in.
En bra sida för att kunna se mönster är www.capton.se
Kontakta mig gärna för med info
André Danielsson
044-247050
Klicka här för att svara