Jag har anlitat en betongfirma som har gjutit min uteplats. Vi sa att vi ville ha en slät yta som färdig resultat. Nu när det har gått ca 3 månader så börjar betongen få småhål ca 10-20st 3mm-10mm och börjar se inte så slät ut på vissa ställen och är flammig

Är det någon som kan hjälpa mig hur jag kan gå tillväga för att få så fint resultat.?

Har pratat med firman. Dem säger att vi ska avvakta tills betongen får sin färg och sen kan vi spackla över hålen. I min värld så kommer det bli fläckigt om man ska laga hålen.
Uppskattar om någon kan hjälpa mig med det här.

• Närbild av en betongyta med små hål och ojämnheter, inklusive ett större tydligt hål i mitten, omgiven av flammiga och varierande färgade områden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongplatta med småhål och ojämnheter bredvid en grusyta.
    Skapa konto
  • Betongyta med småhål och fläckighet, synlig ojämnhet efter tre månader av gjutning.
    Skapa konto
P
Lagningar syns alltid, det ser ut som att utföraren har missat lite inte så mycket att göra åt..

Rejäl skrev:
Lagningar syns alltid, det ser ut som att utföraren har missat lite inte så mycket att göra åt..
Aa det vet jag. Finns något sätt att fixat eller är det helt kört? Kommer hålen bli större?

P
Svårt att säga men det är inte tillräckligt bra skurat innan glättning så det är som det är..

• Gilla
grinneby94
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Svårt att säga men det är inte tillräckligt bra skurat innan glättning så det är som det är..
Okej. Det var typiskt att man anlitar firman som inte gör ett bra jobb.

Vet du om det finns något rep/betongspackel som man kan bryta man kan få så nära som möjligt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.