1 909 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Powermaster 10 - slutat ta emot sms
Har ett Powermaster 10 sedan några år tillbaka och har dagligen använt sms-kommandon för att främst larma av/på.
För ca tre veckor sedan, utan att jag rört larmets inställningar, märkte jag att det inte längre fungerade att skicka kommandon. Däremot skickar larmet fortfarande sms till mig om man t.ex. triggar larmet. Har testat sim-kortet i en vanlig mobil och där funkar det som det ska.
Har fått bra hjälp av företaget jag köpte larmet av, men problemet är ändå inte löst. Bl.a. såg de att larmet verkar vara offline från den server som hanterar mail-utskick med bilder/filmer från kameran.
Har testat både Comviq, Halebop och vanligt Telia-abonnemang utan att det löser problemet.
I samtliga fall fungerar utgående sms och GSM-diagnosen säger att allt är ok.
Finns det någon här som haft liknande problem och vet hur man löser det?
För ca tre veckor sedan, utan att jag rört larmets inställningar, märkte jag att det inte längre fungerade att skicka kommandon. Däremot skickar larmet fortfarande sms till mig om man t.ex. triggar larmet. Har testat sim-kortet i en vanlig mobil och där funkar det som det ska.
Har fått bra hjälp av företaget jag köpte larmet av, men problemet är ändå inte löst. Bl.a. såg de att larmet verkar vara offline från den server som hanterar mail-utskick med bilder/filmer från kameran.
Har testat både Comviq, Halebop och vanligt Telia-abonnemang utan att det löser problemet.
I samtliga fall fungerar utgående sms och GSM-diagnosen säger att allt är ok.
Finns det någon här som haft liknande problem och vet hur man löser det?
Haft liknande fel en gång då den slutade att ta emot sms kommandon.
För min del räckte det med en omstart av enheten men det antar jag att du redan testat om du bytt simkort ett antal gånger,
Du kan ju testa o ta ur gsm modulen o stoppa i den igen så den inte har dålig kontakt på nått stift.
Annars tror jag att det lutar åt felaktig gsm modul.
För min del räckte det med en omstart av enheten men det antar jag att du redan testat om du bytt simkort ett antal gånger,
Du kan ju testa o ta ur gsm modulen o stoppa i den igen så den inte har dålig kontakt på nått stift.
Annars tror jag att det lutar åt felaktig gsm modul.
Har samma problem, kan inte längre styra larmet med SMS men triggas larmet så både ringer det och skickar SMS direkt. Diagnosen i larmet säger att allt är OK. Har dessutom problem med appen. Kan se status, events, ta bilder med PIR men inte styra larmet. Hittade du en lösning?
Klicka här för att svara