Hej!

Vi är i färd med att gjuta plattan till vårt stall.
Plattan blir isolerad och armerad.
Vad jag har kunnat läsa mig till, så ska armeringsnäten anslutas till en PUS (potentialutjämningsskena).
Detta via dubbla "klämmor" på varje armeringsnät. Hur tjock ska ledaren vara och vad jag förstår ska den vara galvad?

So far so good...

Men sen det här med "ringledare" runt stallet - vad är det och hur gör jag det? Var ska den anslutas, till PUS eller?
Hur tjock, vilket material etc?

Någon som vet?


Mvh
Thomas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.