P
Beställde en reservdel till min bevattningsanläggning från USA. Var väl medveten om att PostNord skulle ta ut en avgift samt 25% av kostnaden. Jag skulle egentligen betalat ca 18kr i moms, men PostNord gjorde fel när dom slog in värdet i sitt system och istället ska jag betala dryga 250kr i moms.

Dum som man är tänkte jag att det är nog lätt fixat. Efter att pratat med PostNord och dom insett sitt misstag så skulle dom skicka ut ett nytt sms med rätt summa. Två dagar senare har inget kommit, så jag ringer upp dom igen. Blir då informerad om att deras system är lite segt och det kan ta upp till en vecka innan jag får mitt SMS! Jag frågar då om jag kan betala den för fekaktiga momsen och sedan vi pengarna tillbaka. Det gick utmärkt, genom att ringa PostNord efter jag fått mitt paket och få ett tullnummer av dom, ringa tullverket och uppge numret så dom kunde starta en utredning om jag betalat för mycket. Jag sa ok, men skickar ni mitt paket då? Nej, vi har så mycket paket nu att det kan ta upp till tre veckor att skicka det.

Nu började jag bli förbannad och sa att jag inte ville betala 75kr efter som dom gjort fel, jag inte får mitt paket i tid. Men ville jag klaga så måste jag göra det via firman i USA som jag köpt paketet av, för dom är beställare av transporten.

Nu sitter jag här och väntar på min reservdel för 8USD som jag behöver för min pumpanläggning. Delen finns i Sverige men hos PostNord, och där lär bli kvar där sommaren ut. Kan man polisanmäla dom för stöld?

Fler som älskar PostNord här?

BirgitS
kodrod skrev:
Fler som älskar PostNord här?
Det finns väl redan en mycket lång tråd med klagomål på PostNord.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.